آرشیو پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۳
صفحه آخر
۲۸

«آن هاتاوی» نامزدهای اسکار را معرفی می کند

«آن هاتاوی» بازیگر جوان سینما هنرمند میهمان مراسم اعلام نام نامزدهای هشتاد و دومین دوره مراسم اسکار است.

به گزارش فارس، این بازیگر جوان به همراه «تام شراک» مدیر آکادمی اسکار می پیوندد تا نام نامزدهای امسال اسکار را اعلام کند.

اسامی نامزدهای اسکار امسال قرار است روز سه شنبه 2 فوریه (12 بهمن) اعلام شود.

هاتاوی و شراک نام نامزدهای 10 رشته از 24 رشته مراسم اسکار را در این برنامه اعلام خواهد کرد. نمایندگان رسانه های گروهی به مرکز «ساموئل گلدوین تئاتر» دعوت شده اند تا به صورت زنده از مراسم اعلام اسامی نامزدها خبر تهیه کنند.

امسال فیلم های آواتار، گنجه درد و بالادر آسمان بیشترین شانس را برای نامزدی در رشته های مختلف اسکار دارند. با آن که فیلم «گنجه درد» از سوی حداقل 5 انجمن منتقدان سینمایی امریکا عنوان بهترین فیلم سال و کارگردان را از آن خود کرد، اما اکران عمومی «آواتار» در آخرین هفته سال 2009 جدول معادلات را به نفع این فیلم تغییر داد.

در شرایطی که بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کردند «گنجه درد» بیشترین شانس را در مراسم اسکار داشته باشد، ورود آن به دور رقابت ها، این تحلیل را به چالش کشیده است.

اهدای جایزه بهترین فیلم و کارگردان مراسم جوایز گلدن گلوب به «آواتار» باعث شد تا بسیاری از تحلیلگران این گونه اظهارنظر کنند که «آواتار» این موفقیت را در مراسم اسکار نیز از آن خود خواهد کرد.

مراسم سالانه اسکار امسال در هفتم ماه مارس در سالن کداک تئاتر برگزار می شود.