آرشیو دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۴۴۲۶
قاب کوچک
۱۶

غذاهای خانگی

پیروی از الگوهای غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی از جمله عادات متداولی است که افراد جوامع مختلف برای دستیابی به وزن ایده آل در برنامه روزانه زندگی خود قرار می دهند. مطابق با تحقیقات انجام شده، برخی از الگوهای زندگی در فرهنگ های مختلف، به منظور رسیدن به تناسب اندام و پیشگیری از افزایش وزن، راهکار موثری برای لاغر شدن به شمار می رود.

***

در بعضی از کشور های اروپایی تنها دو درصد از درآمد ماهانه خود را صرف غذا خوردن در رستوران می کنند و یکی از معدود جوامعی هستند که به فست فود علاقه ای ندارند.

این در حالی است که مطابق با آمار در کشورهای غربی، به طور متوسط 40 درصد از هزینه ای که در ماه به مواد غذایی تعلق دارد، در رستوران ها و فست فودفروشی ها صرف می شود.

محققان معتقدند، ذائقه افرادی که در هفته بیشتر از سه وعده فست فود یا مواد غذایی رستورانی مصرف می کنند، به هرچه بیشتر مصرف کردن این نوع غذاها گرایش پیدا کرده و با کاهش مصرف وعده های غذایی سالم، احتمال ابتلابه چاقی افزایش پیدا می کند.

آمارها بیانگر آن است در جوامعی که پخت غذا در آشپزخانه کمتر انجام می شود، شمار مبتلایان به اضافه وزن به همان نسبت افزایش پیدا می کند.