آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۰۱۳
استان ها
۲۴

استاندار اردبیل اعلام کرد: اردبیل توان تولید 1500 مگاوات برق از باد را دارد

مهدی حسین نژاد

دنیای اقتصاد – اردبیل –: استاندار اردبیل گفت: با ورود تجهیزات فنی، اردبیل توان تولید 1500 مگاوات برق از طریق باد را دارد.

منصور حقیقت پور در بازدید سر زده از نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل افزود: به دنبال رایزنی های تخصصی و مستمر و فراهم آوردن زمینه لازم برای تولید برق از انرژی باد در استان، انتقال تجهیزات فنی مورد نیاز برای این امر به استان آغاز شد.

وی با بیان آخرین وضعیت اجرایی پرونده بزرگ زمین گرمایی مشکین شهر یادآور شد: استان اردبیل از حیث دارا بودن ذخایر و منابع انرژی اعم از باد، نفت و ژئوترمال وضعیت عالی دارد و به فعلیت رساندن این پتانسیل ها پیگیری می شود.

وی با اشاره به زیر بنایی بودن فصل انرژی خاطرنشان کرد: به فعلیت رسیدن قابلیت های یاد شده استان اردبیل را در یک شاخص مهم دیگر در سطح کشور ممتاز خواهد کرد.

حقیقت پور با اعلام اینکه به موجب نظریه کارشناسان شرکت سانا شهرهای نمین، خلخال و کوثر استان اردبیل بعد از منجیل به عنوان شهرهای بعدی از حیث بادخیزی به شمار می روند، ادامه داد: محقق شدن تولید یک هزار و 500 مگاوات برق از باد در استان فصل نوینی را فراروی منطقه قرار خواهد داد.

استاندار اردبیل در ادامه با تاکید بر اجرا و اتمام فازهای تکمیلی نیروگاه سبلان در موعد پیش بینی شده، تصریح کرد: برای تامین گاز بیشتر به این مجموعه ارزشمند، پیگیری های لازم از کمیته سوخت وزارت نفت در حال انجام است.

وی گفت: این نیروگاه با توان علمی متخصصان داخلی و با بهره گیری از تجهیزات تولید شده در کشورمان اجرا و به بهره برداری رسیده که افتخار دیگری به شمار می رود.