آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۰۱۳
خودرو
۱۶

تاکید رییس ایدرو بر اجرای استاندارد یورو 3 از سال 89

گروه خودرو – روز گذشته سید مجید هدایت، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهارات علی اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن در مورد اجرای استاندارد یورو 3 از ابتدای سال آینده را تکرار و عنوان کرد که ارتقای خودروهای داخلی به استاندارد آلایندگی یورو3 از سال 89 قطعی است.

وی که با خبرگزاری ایسنا سخن گفته تاکید کرده که در حال حاضر بسیاری از خودروهای جدید دارای استاندارد یورو3 هستند و مابقی خودروها نیز طبق زمان بندی ارائه شده به استاندارد یورو3 ارتقا خواهند یافت. اظهارات رییس سازمان گسترش در حالی است که انجمن خودروسازها که به طور تلویحی حامی و سخنگوی خودروسازان کشور می باشد در اظهارنظرهای مختلف اعلام کرده که امکان اجری استاندارد یورو3 از سال آینده با توجه به کیفیت پایین سوخت امکان پذیر نیست. بر همین اساس انجمن مذکور خواستار تمدید دو ساله استاندارد یورو 2 شده که این مساله مخالفت ها و موافقت هایی را به دنبال داشته است که بیشترین مخالفت ها نیز از جانب وزارت نفت و سازمان محیط زیست می باشد.

هدایت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان آمادگی ارتقا به استاندارد یورو3 را دارند؟ در پاسخی بر توانمندی خودروسازها در این زمینه تاکید کرده است.

به هر صورت هر چند مدیران خودروساز هنوز در این زمینه اظهارنظر رسمی نکرده اند، اما آنچه از برخی مدیران این صنعت نقل قول می شود؛ ظاهرا خودروسازها نیز آمادگی پاس کردن استاندارد یورو 3 را ندارند.