آرشیو یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۰۱۳
مسکن و عمران
۷
ویژه

تکنولوژی «45 روزه سازی» توسعه می یابد

وعده سریع سازی ساختمان های 5 طبقه

گروه مسکن - مراحل اجرایی فاز دو مسکن 45 روزه در قالب ساختمان های 4 و 5 طبقه تا پایان سال جاری امکان پذیر خواهد شد.

دکتر محمود فاطمی عقدا – رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان- با اعلام این خبر به «دنیای اقتصاد» گفت: همزمان با اجرای پروژه مسکن 45 روزه در قالب ساختمان های دو طبقه در دی ماه گذشته، فاز دو ساخت آزمایشی مسکن 45 روزه در قالب ساختمان های 4 الی 5 طبقه محقق خواهدشد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» مسکن 45 روزه تمامی مولفه های فناوری های نوین شامل ارزان سازی، کیفی سازی، سریع سازی و مقاومت در برابر زلزله را دارا است.

همچنین با توجه به انطباق این سازه با آیین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان، وزارت مسکن نیز به مرکز تحقیقات ساختمان مجوز ساخت این سازه را داد و این سازه تا سقف 3 واحد نیز اجازه ساخت گرفته است.

مسوولان وزارت مسکن اذعان دارند که مسکن 45 روزه اولین سازه ای است که فناوری آن 100 درصد بومی و با اقلیم های مختلف قابل تطبیق است.

رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان در تشریح جدیدترین وضعیت اجرای مسکن 45 روزه به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در حال بررسی و تحقیق روی این نوع مسکن در قالب واحدهای 4 و 5 طبقه است و تا پایان سال کار ساخت آن به اتمام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: از دیگر سو در استان مازندران 1000 متقاضی برای استفاده از این فناوری بومی ثبت نام کرده اند و در استان یزد نیز قرارداد تحت لیسانس مسکن 45 روزه منعقد شده و قرار است خط تولید آن در این استان راه اندازی شود و سپس در قالب مسکن مهر یا مسکن آزاد از این روش در ساخت وسازها بهره گرفته شود.

رییس مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان اذعان داشت: در زمینه مسکن 45 روزه در شهر جدید هشتگرد، مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان به عنوان یک نهاد متولی تحقیقات تمام وظایف خود را در زمینه احداث هزار واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد انجام داده است و مابقی مسوولیت اجرایی آن متوجه پیمانکار این پروژه خواهد بود.