آرشیو دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۸، شماره ۲۰۱۴
صنعت و معدن
۳

گزیده خبرهای انرژی

گاز باز هم رکورد زد
مصرف 530 میلیون مترمکعب در یک روز

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران می گوید: مصرف گاز روز شنبه به 530 میلیون متر مکعب در روز رسید که این رقم رکورد جدیدی در مصرف گاز طبیعی در سال جاری در کشور محسوب می شود.

به گزارش «ایلنا»، «جواد اوجی» افزود: به رغم مصرف قابل توجه گاز در کشور و با توجه به برودت هوا با تمهیدات پیش بینی شده و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف تولید، پالایش، انتقال و توزیع در تامین گاز مورد مصرف هموطنان و همین طور صنایع هیچگونه محدودیتی نداریم. وی اظهار امیدواری کرد که با اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی و همت مردم در مصرف بهینه گاز، تامین گاز کلیه بخش های مصرف طی 40 روز باقیمانده تا پایان سال جاری دچار وقفه نگردد.

خبر 3 هزار میلیارد تومانی برای پیمانکاران

گروه انرژی- معاون وزیر نیرو از تصویب لایحه دو فوریتی تامین 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت بخشی از بدهی های وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق در دولت خبرداد و اعلام کرد: این لایحه به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

«محمد بهزاد» در گفت وگو با «مهر» خاطرنشان کرد: دولت در روزهای گذشته لایحه ای دو فوریتی را برای ارائه به مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که در صورت اقبال نمایندگان مجلس به آن، 3 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق، در اختیار این وزارتخانه قرار می گیرد؛ این لایحه علاوه بر بودجه های جاری است.

افتتاح واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند

واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند همزمان با ایام مبارک دهه فجر راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه برق ایران، واحد دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند چهاردهم بهمن و در آستانه سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد. واحد دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند جزو یازدهمین واحد از طرح 22 واحد بخش بخار نیروگاه های سیکل ترکیبی کشور محسوب می شود که با تلاش شبانه روزی پیمانکاران، مشاورین و کارکنان این طرح وارد مدار شد.

نیروگاه سیکل ترکیبی دماوند در کیلومتر 45 جاده خاوران در 12 واحد گازی و 6 واحد بخاری در حال احداث است.