آرشیو شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۲
اخبار کشور
۲
(خبر ویژه)

اعتراف سیانیوز به دروغ بودن اخبار اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از یک عضو حلقه کیان تصریح کرد برخی تحلیل های مخالفان جمهوری اسلامی درباره حوادث پس از انتخابات «غلط» بوده است.

مجید محمدی که اینک در آمریکا به استخدام رادیو فردا درآمده، در تحلیلی نوشت: وب سایت های فارسی زبان در روزهای پس از انتخابات تحلیل هایی را به صورت گسترده منتشر کردند که به رسانه های غربی هم منتشر شد مبنی بر اینکه روحانیون علیه رهبری هستند و برنامه ای را به این منظور طراحی می کنند. این خبرها و تحلیل ها، بیشتر از آن که واقعی باشد، آرزوها و امیال خبردهندگان و تحلیل گران ایرانی را که به خبرنگاران غربی نیز مشاوره می دهند، انعکاس می داد. کسانی گفتند هاشمی رفسنجانی دنبال چنین برنامه ای است. او نامه ای به رهبری نوشت و خطبه ای در نمازجمعه خواند اما نمی تواند جبهه تازه ای علیه رهبری باز کند. همه اعضای مجلس خبرگان حامی رهبری هستند. آنها هیچ سمپاتی با اصلاح طلبان یا مخالفان حکومت ندارند.

رادیو فردا تحلیل غلط دیگر را که به طور وسیع در رسانه های مخالفان منتشر می شد، اختلاف میان فرماندهان سپاه عنوان کرد و نوشت: خبرها و گزارش های زیادی در این زمینه منتشر شد اما امروز در رده فرماندهی سپاه کسی نیست که کوچک ترین همدلی با مخالفان رهبری داشته باشد. نامه فرماندهان سپاه به خاتمی در سال های دهه 70 این امر را به خوبی نمایانگر می سازد.

به نوشته عضو حلقه نفاق کیان، «تحلیل غلط دیگر» که به ویژه در رسانه های مختلف تلویزیونی آمریکا عرضه می شد این بود که کشته شدن افراد، موجب چرخه ای از عزاداری ها و سوگواری خواهد شد (مراسم سوم، هفتم و چهلم) و به تداوم اعتراض کمک خواهد کرد. این تحلیل از وقایع انقلاب 57 نسخه برداری شده بود اما در حال حاضر هیچ زمینه عینی در ایران ندارد. رهبران جمهوری اسلامی از همان دری که به رژیم سابق ضربه زدند، ضربه نمی خورند».

گفتنی است رادیو فردا خود یکی از رسانه هایی بود که در اوج اغتشاشات خیابانی، به القای تحلیل های تحمیلی و انتشار اخبار دروغ در این زمینه مبادرت می کرد.