آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۸
صفحه اول
۱

متکی در اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو:

امریکا درباره ارتباط با عبدالمالک ریگی توضیح دهد

وزیر امور خارجه گفت: امریکا باید توضیح دهد که با عبدالمالک ریگی این جنایتکار بین المللی در مورد چه موضوعی قرار ملاقات داشته است.

منوچهر متکی در سخنانی در اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو افزود: آیا امریکا نسبت به عملکرد جنایتکارانه این گروهک که بیش از 400 قربانی داشته، اطلاعی نداشته است.

وزیر خارجه اضافه کرد: «امریکا باید پاسخ دهد که علت حضور عبدالمالک ریگی در پایگاه این کشور در افغانستان به چه دلیل بوده و چه طرحی را برای ملاقات مقامات ارشد امریکایی با عبدالمالک در پایگاه امریکایی مناس در بیشکک پایتخت قرقیزستان در نظر گرفته بودند؟» متکی در ادامه تصریح کرد: «آیا معنی مبارزه با تروریسم حمایت و تشویق جنایتکاران مزدور است؟» متکی با اشاره به عملکرد و جنایات رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم ترورهای سازماندهی شده را علاوه بر کشتار مردم در دستور کار خود دارد. وزیر خارجه افزود: چگونه اروپایی ها به ویژه کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایرلند، اتریش و نیز استرالیا در اختیار گذاشتن گذرنامه های اصلی خود را به مامورین موساد برای انجام ترور المبحوح رهبر گروه حماس در دوبی توجیه می کنند؟

متکی گفت: چرا آنها در قبال رژیم صهیونیستی سکوت می کنند و به چه دلیل گزارش گلدستون در مورد جنایات غیرانسانی این رژیم نامشروع را محکوم نمی کنند. متکی ادامه داد: چرا گروهک تروریستی منافقین که بیش از 16 هزار نفر از مردم کشورمان را به شهادت رساندند از لیست گروه های تروریستی خود خارج کرده اند. آیا این کشورها پاسخی برای افکار عمومی دارند؟ آیا معنای حقوق بشر این است؟ وزیر امور خارجه همچنین در کنفرانس مطبوعاتی حاشیه اجلاس که با حضور بیش از 50 نفر از خبرنگاران کشورهای مختلف برگزار شد به تشریح مواضع ایران در خصوص مسائل مختلف پرداخت.