آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۶
اقتصاد
۴

توضیح رئیس شورای اصناف درباره علت کاهش نیافتن قیمت مرغ:بدقولی یک واسطه، مرغ را گران کرد

گروه اقتصاد: رئیس شورای اصناف کشور گفت: به دلیل خلف وعده طرف قرارداد با وزارت بازرگانی، توزیع مرغ ارزان بین اصناف عملی نشد.

به گزارش خبرنگار ما، قاسم نوده فراهانی دیروز در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت مرغ به رغم وعده های داده شده برای ارزانی آن، گفت: وزارت بازرگانی با شخصی قراردادی را به امضا رسانده بود که روزانه 200 تن مرغ را با قیمت هر کیلو 2450 تومان برای توزیع به مصرف کننده در اختیار مجموعه اصناف قرار دهد، اما در روز اول 50 تن و در روزهای بعد به 10 تن کاهش پیدا کرد.

وی افزود: این فرد حتی با تولیدکنندگان مرغ نیز قول و قرارهایی را گذاشته بود که باعث نارضایتی آنها نیز شده است. به گفته نوده فراهانی تهیه اقلام به هیچ وجه به عهده اصناف نیست و صرفا کالاهایی را که از سوی وزارت بازرگانی برای تنظیم شب عید در نظر گرفته شده، توزیع می کند. وی افزود: قیمت تعادل مرغ در حال حاضر 2700 تا 2800 تومان است و تولیدکنندگان بر این باورند که مواد اولیه و غذایی مصرفی مرغ گران است و بهای مرغ در حال حاضر در سطح شهر همین قیمت است. رئیس شورای اصناف کشور همچنین با اشاره به این که کار بازرسی از اصناف از 10 اسفند تا 20 فروردین ماه تشدید می شود، گفت: براساس تفاهمنامه ای که بین سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان های بازرگانی استان ها و شورای اصناف امضا شده است، کار تشدید بازرسی از اصناف از 10 اسفند تا 20 فروردین به صورت سیار آغاز می شود. وی گفت: در صورت عدم الصاق برچسب قیمت و صدور فاکتور و تخلفاتی که باعث تضییع حق مصرف کننده شود، برخورد می کنیم. وی درخصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: در 330 نقطه کشور برای عرضه مستقیم کالابرنامه ریزی شده است که 22 هزار غرفه در آنها فعال خواهند بود که احتیاجات مردم از جمله کیف و کفش، البسه، مواد پروتئینی، آجیل و شیرینی و... در آنها توزیع می شود.نوده فراهانی یادآور شد: در تهران نیز در 4 نقطه از جمله حکیمیه، پارک ارم، فرهنگسرای خاوران و مجتمع شهید باهنر، نمایشگاه های مستقیم عرضه کالااز 12 تا 23 اسفند برگزار می شود.