آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۴۴۴۸
فرهنگ و هنر
۲۷

جشنواره انیمیشن اصلاح الگوی مصرف فردا برگزار می شود

نخستین جشنواره انیمیشن «اصلاح الگوی مصرف» 12 اسفندماه برگزار می شود.

به گزارش «ایران»، محمد قهرمانی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف تنها نهادی هستیم که دو جشنواره برگزار کردیم، اولی به نام «فیلم اصلاح الگوی مصرف» که عید غدیر برگزار شد و دومی هم «جشنواره انیمیشن» که اختتامیه آن در شب ولادت حضرت محمد (ص) برگزار می شود.

رئیس ستاد سیاستگذاری این جشنواره افزود: ما حوزه انیمیشن را در وادی فرهنگ و هنر تاثیرگذار می دانیم و هنر هفتم در آینده در انیمیشن می تواند برای گفتن حرف داشته باشد. قهرمانی از تشکیل انجمن پویانمایی کشور خبر داد و اظهار داشت: زمینه تشکیل این انجمن را آماده کردیم تا انیمیشن سازان بتوانند تشکلی داشته و حمایت های ما و سازمان های دیگر را داشته باشند.

مهدی سالم، دبیر این جشنواره هم با بیان این که اقدامات اولیه را از اردیبهشت ماه شروع کرده ایم، یادآور شد: از مهرماه فراخوان دادیم و در تماس با 600 انیمیشن ساز برتر از آن ها درخواست کار کردیم که تا 30 بهمن فرصت ارسال آثار بود و بیش از 150 اثر به جشنواره ارسال شد که در نهایت 22 اثر به بخش اصلاح الگوی مصرف و 13 اثر در بخش آزاد پذیرفته شد. وی از رضایی، کرباسی، مسعودی، منتظری، سلطانی و یک داور نوجوان به عنوان اعضای هیات انتخاب و از محمدعلی زهره ای، اسماعیل کاووسی، رضایی، امیرمحمد دهستانی و محمدعلی صفورا به عنوان داوران این جشنواره نام برد.

قهرمانی تاکید کرد: ما هرسال تلاش می کنیم یکی دو جشنواره با نام سالی که گذاشته می شود، برگزار کنیم. گفتنی است نخستین جشنواره انیمیشن اصلاح الگوی مصرف 12 اسفند در مجموعه اسوه برگزار می شود که از ساعت 16 تا 18:30 آثار منتخب به نمایش در آمده و بعد از آن مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.