آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۲۷۹۶
فرهنگ و هنر
۱۶

برای سومین سال متوالی پژوهش فرهنگی سال انتخاب نمی شود

گروه فرهنگ و هنر: دوازدهمین دوره معرفی برترین پژوهش های فرهنگی کشور که قرار بود پژوهش های 2 سال اخیر را در بر بگیرد امسال هم برگزار نمی شود.

این اتفاق در حالی است که از سال 86 تا به امروز این همایش برگزار نشده است و به عبارتی هیچ پژوهش فرهنگی مورد قضاوت و داوری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار نگرفته است.

در همین رابطه دکتر حمید اخوان معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به «جام جم» گفت: پس از اعلام فراخوان، مجموعه آثاری که به دست ما رسیده متاسفانه وضعیتی داشتند که نمی شد قضاوتی ملی درباره آنها انجام داد.

وی ادامه داد: در مجموع حدود 150 پژوهش به دست ما رسید که این تعداد هم محدود به چند استان و دانشگاه خاص بود که نمی شد قضاوتی ملی درباره آنها داشت.

اخوان همچنین با اشاره به پژوهشگرانی که آثارشان را در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده اند، گفت: به زودی پاسخی به این عزیزان خواهیم داد و قرار است پژوهش های سال 86، 87 و 88 در سال آینده مورد بررسی قرار بگیرند و برترین پژوهش ها نیز معرفی شوند.معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ابراز امیدواری کرد تا با شناسایی دلایل عدم استقبال پژوهشگران فراخوانی دوباره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه منتشر شود.

طرح انتخاب و معرفی برترین پژوهش های فرهنگی کشور از جمله برنامه هایی است که برای تشویق پژوهشگران و افزایش انگیزه ایشان در پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در حوزه فرهنگ پیش بینی شده است که البته چند سالی است پژوهشگران منتظر هستند تا تعداد پژوهش ها به حد نصاب مورد نظر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برسد.