آرشیو شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۹۷
اقتصادی
۴

خرید و فروش سهام عدالت آزاد شد

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: مردم می توانند به میزان اقساطی که برای خرید سهام عدالت پرداخته اند از سهام خود بفروشند.

روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این پرسش برخی رسانه ها که آیا خرید و فروش سهام عدالت منع قانونی دارد، اعلام کرد: براساس ماده 34 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام قابل واگذاری به دو دهک پایین درآمدی با 50درصد تخفیف در قیمت سهام واگذار می شود و به همین نسبت نیز سهام پرداخت شده به این دو دهک از وثیقه آزاد می شود.

این گزارش افزوده است: بنابراین دارندگان سهام در این دو دهک در صورت تمایل می توانند نسبت به فروش آن بخش از سهام خود که از وثیقه آزاد می شود، اقدام کنند.

بنابر تصریح گزارش در خصوص سایر دهک های دریافت کننده سهام عدالت نیز ماده 37قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی این اختیار را به صاحبان سهام داده است که نسبت به میزان سهامی که اقساط آن پرداخت شده باشد می توانند از سهام خود بفروشند.

این گزارش با رد ادعای برخی از رسانه ها که از خواب یک ساله سهام عدالت خبر داده بودند، می افزاید: براساس قانون به میزانی که پرداخت اقساط سهام یا تخفیف هنگام دریافت سهام، از میزان وثیقه سهام عدالت آزاد می شود و سهامداران نیز به همان اندازه اجازه فروش سهام خود را دارند و هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد.