آرشیو چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۱
اخبار ورزشی
۱۳

سایت جهانی برترین های داخل سالن را معرفی کرد

نام چهار دوومیدانی کار ایران در لیست بهترین های دنیا

به دنبال آخرین رده بندی فدراسیون جهانی دوومیدانی چهار ورزشکار زن و مرد کشورمان در جدول برترین های بخش دوومیدانی داخل سالن قرار گرفتند.

با پایان یافتن چهارمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا (پنجم تا هفتم اسفندماه در تهران) سایت فدراسیون جهانی دوومیدانی آخرین رده بندی دوومیدانی کاران برتر داخل سالن دنیا را اعلام کرد. در این رده بندی که روز گذشته اعلام شد، چهار دوومیدانی کار کشورمان در جمع برترین های دنیا قرار گرفتند.

رضا قاسمی، دونده جوان کشورمان با زمان 6 ثانیه و 6 صدم ثانیه مدال برنز مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در تهران را از آن خود کرد و با رسیدن به این حدنصاب ضمن رکوردشکنی در ماده 60 متر مسابقات آسیایی تهران برای اولین بار جواز ورود به رقابت های جهانی را بدست آورد و برای نخستین بار در این ماده در جمع برترین دوندگان سرعتی جهان قرار گرفت. در این ماده دونده ای از آمریکا با رکورد 6 ثانیه و 49 صدم ثانیه اول است. در ماده پرتاب وزنه مردان امین نیک فر به دنبال کسب مدال طلاو پرتاب 19 متر و 61 سانتیمتر خود در بازی های آسیایی داخل سالن آسیا در رنکینگ جهانی قرار گرفته است. در این ماده پرتابگر آمریکا با رکورد 21 متر و 96 سانتیمتر در رده نخست است. سجاد مرادی دونده دوی 800 متر کشورمان با زمان یک دقیقه و 48 ثانیه و 48 صدم ثانیه با کسب مدال طلای بازی های داخل سالن آسیا وارد رنکینگ سال 2010 بخش دوومیدانی داخل سالن جهان شده است. در این ماده دونده روس اول است.

لیلارجبی اولین بانوی طلایی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با رکورد 17 متر و 32 سانتیمتر برای نخستین بار در جمع برترین پرتابگران دنیا در بخش داخل سالن قرار گرفته است. در این بخش پرتابگر بلاروس با حدنصاب 21 متر و 70 سانتیمتر اول است. سیزدهمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان از 21 تا 23 اسفند ماه در دوحه قطر برگزار خواهد شد.