آرشیو پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۶۹۴۲
شهرستان ها
۱۶

با آغاز طرح نوروزی؛50 واحد امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی مستقر می شوند

ارومیه- خبرنگاررسالت:مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: با آغاز طرح نوروزی بالغ بر50 واحد امداد و نجات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان مستقر می شوند.

قادر مختاری در جلسه ستاد تسهیلات حمل و نقل نوروزی استان آذربایجان غربی افزود: این واحد ها به صورت سیار و ثابت برای کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در محورهای مواصلاتی استان استقرار خواهند یافت.

وی با اعلام اینکه اکی‘ های امداد و نجات جاده ای در صورت بروز حوادث و یا مشکلات پزشکی در هر نقطه از جاده های استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات را دارند، اظهار داشت: کارشناسان امداد و نجات جاده ای به صورت کشیک های24 ساعته در نقاط حادثه خیر، جنب پایگاه های اورژانس ثابت و پلیس راه های استان برای ارائه خدمات حضور خواهند داشت.

مختاری در پایان از اجرای2 طرح راهنمای مافرات واحدهای نوروزی توسط جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد و یادآور شد: این طرح ها از25 اسفند امسال تا15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اعلام اینکه تا پایان سال4 دستگاه آمبولانس کمک فنردار برای دسترسی به مناطق صعب العبور و کوهستانی به ناوگان حمل و نقل این مرکز اضافه می شود، اظهار کرد: از اول امسال تاکنون44 دستگاه آمبولانس جدید شامل30 دستگاه آمبولانس بیمارستانی و14 دستگاه آمبولانس پیش بیمارستانی وارد سیستم حمل و نقل امدادی استان شده است.