آرشیو چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۷
اخبار کشور
۳

عید دیدنی مجاوران و زائران حرم رضوی با آقا بعدازظهر روز اول

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: دیدار با رهبری معظم انقلاب روز یکشنبه آینده ساعت 30/15 در صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد ضرابی اظهار داشت: زائران و مجاوران از 2 ساعت قبل از مراسم می توانند در محل حضور یابند.

وی در ارتباط با اطلاع رسانی برنامه های حرم مطهر رضوی گفت: با همکاری شهرداری مشهد کیوسک های اطلاع رسانی در مبادی ورودی مشهد و 16 ورودی حرم مطهر رضوی تعبیه شده و 2 تلویزیون شهری در چهارراه شهدا و باب الجواد اطلاع رسانی لحظه به لحظه برنامه ها را برعهده دارند.

وی گفت: همچنین نشریه حرم به صورت ویژه نامه در 13 روز نوروز برای مطالعه زائران به چاپ می رسد.

وی در ادامه در توصیه هایی به زائران گفت: از آوردن وسایل حجیم به حرم مطهر رضوی خودداری کنند، همکاری لازم را با خدمتگزاران در راستای حفظ نظم و خدمت رسانی بهتر داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته 250 هزار خانوار با وسایل شخصی به مشهد سفر کرده اند و پارکینگ ها و زیرگذر حرم مطهر نیز در آینده تبدیل به فضای زیارتی و رواق می شود، خواستار آن شد که مسئولان شهری نسبت به ایجاد پارکینگ های طبقاتی در اطراف حرم مطهر حداقل به ظرفیت 10 هزار خودرو اقدام کنند.

وی گفت: در نوروز سال 88 حدود 6 میلیون و 700 هزار نفر به مشهد مقدس مشرف شدند که پیش بینی می شود این آمار در نوروز 89 بین 10 تا 20 درصد افزایش یابد.

ضرابی در عین حال از آمادگی کامل 25 هزار نفر از خدمه، خدمتگزاران و کارکنان اماکن متبرکه رضوی برای ارائه خدمات شبانه روزی به خیل عظیم زائران نوروزی خبر داد و اذعان داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر، ایام نوروز به سه مقطع یعنی از 28 اسفند تا لحظه تحویل سال، از اول فروردین تا پایان تعطیلات تقویمی و از پایان تعطیلات تا روز سیزدهم فروردین تقسیم و برای هر دوره اقدامات و تسهیلات خاصی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به این که در مراسم تحویل سال 88 یک میلیون و 850 هزار نفر در حرم مطهر رضوی حضور داشتند، گفت: برای پذیرایی از حضور آمار مشابهی در نوروز 89 تمام فضاهای حرم مطهر اعم از صحن ها، رواق ها، بست ها، دوربرگردان ها و فضاهای اطراف حرم مطهر آماده سازی شده است.