آرشیو چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸، شماره ۱۹۶۰۷
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس مجموعه شرکت های سرمایه گذاری اروپایی: توسعه سرمایه گذاری در ایران منجر به شکست حلقه تحریم ها می شود

رئیس مجموعه شرکت های سرمایه گذاری اروپایی که برای سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی به ایران سفر کرده است، گفت: آنچه درباره ایران شنیده بودم و تصور می کردم با آنچه دیدم تفاوت فراوانی دارد.

پروفسور روی کله من در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: ایرانی ها مردمی مهربان، مهمان نواز و متمدن هستند که بسیار علاقه مند به توسعه روابط و ابراز محبت و صمیمیت هستند و من این موضوع را در سوئیس شرح می دهم.

وی افزود: اروپایی ها تمایل زیادی برای توسعه روابط و مناسبات اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با ایران دارند و سرمایه گذاران اروپایی باید با تمهیداتی به ایران دعوت شوند و از نزدیک امنیت، رفتار و برخورد مناسب ایرانیان را ببینند و مطمئنا در هر نقطه ایران که ظرفیت سرمایه گذاری موجود باشد، همکاری مشترک خود را بر مبنای اعتماد آغاز می کنند.

وی در پاسخ به ساالی درباره تحریم های ایران گفت: حضور ما در ایران نشان دهنده بی توجهی به تحریم ها و مسائلی از این دست است و توسعه سرمایه گذاری در ایران منجر به شکستن حلقه تحریم ها و شکست آن می شود و اروپایی ها و به ویژه سوئیس که روابط اقتصادی بسیار حسنه ای با ایرانیان دارند از توسعه مناسبات تجاری، صنعتی، بازرگانی و سرمایه گذاری حمایت می کنند.

پروفسور کله من افزود: همیشه فشارهایی بوده اما مهم این است که با توسعه روابط اقتصادی درصدد رفع این مسائل باشیم که هستیم و اگر مسئولان ایرانی همت و تلاش بیشتری انجام دهند، سرمایه گذاران اروپایی نیز از این موضوع استقبال کرده و در سریع ترین زمان ممکن سرمایه گذاری در طرح های کلان و مهم را دنبال می کنند. رئیس مجموعه شرکت های سرمایه گذاری اروپایی که به دعوت دکتر جهان ارکوازی مدیرعامل شرکت بین المللی پارا زاگرس ایران- سوئیس برای سرمایه گذاری در دو پروژه مهم سیتی سنتر و تله کابین کرمانشاه و پالایشگاه آناهیتا به جمهوری اسلامی ایران و استان کرمانشاه سفر کرده است، افزود: اگر همکاری و مساعدت کافی از جانب مسئولان مختلف دولتی و اجرایی در استان و کشور ایران صورت گیرد و مسائل اداری دست و پاگیر در سرمایه گذاری ها کاهش یابد، نه تنها این دو پروژه را با جدیت سرمایه گذاری می کنیم بلکه با همت ویژه ای پیگیر اجرای پروژه های کلان دیگر با سرمایه گذاری اروپایی ها در ایران خواهیم بود.