آرشیو چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۶۶
ایران زمین
۶

از چهارگوشه جهان

441 میلیون پوند درآمد بازی های المپیک

طبق پیش بینی های به عمل آمده، عواید حاصل از فروش بلیت مسابقات رشته های مختلف ورزشی بازی های المپیک لندن در سال 2012 به بیش از 400 میلیون پوند خواهد رسید. در مجموع نزدیک به 8 میلیون بلیت برای بازی های المپیک و پارالیمپیک در معرض فروش خواهد بود که پیش بینی می شود کل عوایدی که از این فروش حاصل شود، 441 میلیون پوند باشد.

نکته قابل توجه آن که پنج میلیون بلیت هر کدام به مبلغ 50پوند به فروش می رسد که عواید حاصله 250میلیون پوند خواهد بود ولی 5/2میلیون بلیت باقیمانده با میانگین بهای هر یک 76 پوند به مبلغ 190میلیون پوند خواهد رسید.

تعلیق فدراسیون کشتی پاناما

فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا)، فعالیت های فدراسیون کشتی پاناما را به حالت تعلیق درآورد. تعلیق فدراسیون کشتی پاناما از سوی فیلابه خاطر پرداخت نکردن بدهی های این فدراسیون اعلام شده است. پانامایی ها تا زمان تسویه حساب مالی حق شرکت در هیچ مسابقه بین المللی از جمله رقابت های گزینشی المپیک نوجوانان و مسابقات کشتی قهرمانی امریکا (پان امریکن) را نخواهند داشت.

ته وز هت تریک کرد

هفته سی ودوم پیکارهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های انگلیس بامداد سه شنبه با برتری منچستر سیتی مقابل ویگان و هنر گلزنی «کارلوس ته وز» همراه بود. در این دیدار که به میزبانی منچسترسیتی برگزار شد، کارلوس ته وز مهاجم آرژانتینی بار دیگر هنر گلزنی خود را به نمایش گذاشت و به تنهایی سه بار دروازه ویگان را فتح کرد. مهاجم فرصت طلب تیم منچستر سیتی در دقایق 72، 74و84 موفق شد دروازه تیم میهمان را باز کرده و هت تریک کند. منچستر سیتی با این برد صاحب 56 امتیاز شد و در رده پنجم قرار گرفت.