آرشیو سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۸۱۳
سیاسی
۲

سایه خبر

کوثری: آمریکایی ها درباره شهرام امیری دروغ می گویند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی ادعای رسانه های آمریکایی مبنی بر فرار شهرام امیری، دانشمند هسته ای ایران به آمریکا را کذب خواند و گفت: ادعا و اعلام متواری شدن وی تنها فرار رو به جلو توسط آمریکاست.

به گزارش فارس، محمداسماعیل کوثری افزود: امیری هنگامی که به حج رفته بود، از سوی نیروهای سعودی ربوده و به آمریکایی ها تحویل داده شده بود، لذا باید مسوولان عربستان در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: این توطئه مشترک از سوی عربستان و آمریکا قطعا به ضرر آنها تمام خواهد شد.

نگرانی جدی آمریکا از فروش سریع ترین قایق جهان به ایران

آمریکا و انگلیس از فروش سریع ترین قایق جهان بشرکت ایرانی بسیار نگران شده اند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه آمریکایی فایننشیال تایمز گزارش داد: کشورهای غربی و بویژه آمریکا از فروش سریع ترین قایق دنیا معروف به شناور تندرو بلید رانر -51 به ایران و کاربری نظامی این شناورها بسیار نگران شده اند.

این گزارش ادامه می دهد: هم اکنون خبرهایی منتشر شده که تعدادی از این قایق ها از آفریقای جنوبی به یکی از شرکت های دریانوردی ایران که تحت پرچم هنگ کنگ فعالیت های دریانوردی دارد، فروخته شده است.

البته آمریکا بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع، از مقامات آفریقای جنوبی خواسته بود از فروش این قایق های تندرو به شرکت ایرانی جلوگیری کند اما نامه هشداردهنده آمریکا به مقامات آفریقای جنوبی در زمان تعطیلات پایان هفته فکس شده و مورد بی تفاوتی قرار گرفته بود.