آرشیو شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۴۹
بورس
۹
خبر

بابت رد دیون صورت گرفت

مصوبه دولت درباره واگذاری سهام 6 شرکت به «ساتا»

فارس- هیات دولت با واگذاری بخشی از سهام شرکت های پتروشیمی مارون، پتروشیمی پارس، پتروشیمی پردیس (غدیر)، نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان، شرکت مدیریت بهره برداری گیلان و پتروشیمی بوشهر به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بابت رد دیون موافقت کرد.

بنابراین گزارش، هیات وزیران موافقت کرد، سهام شرکت های پتروشیمی مارون، پتروشیمی پارس، پتروشیمی پردیس (غدیر)، نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان به همراه 40 درصد سهام دولت در شرکت مدیریت بهره برداری گیلان و پتروشیمی بوشهر به ترتیب 23درصد (پس از کسر سهام ترجیحی) 40 درصد، 49 درصد (پس از کسر سهام ترجیحی)، 100درصد (پس از کسر سهام ترجیحی) و 100درصد به روش ارزش روز خالص دارایی ها به عنوان قیمت توافقی و پس از تصویب قیمت در هیات واگذاری به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح) واگذار می شود.

چنانچه ارزش قطعی سهام شرکت های مذکور کمتر یا بیشتر از مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به مبلغ شانزده هزار و دویست و هشت میلیارد و هفتصد و سی میلیون (16.208.730.000.000) ریال شود، حسب مورد تعدیلات لازم انجام می شود.

بنابراین گزارش، انتقال گیرنده متعهد می شود این تصمیم نامه، حقوق مالکانه سهام شرکت پتروشیمی بوشهر متعلق به

انتقال گیرنده است.

هزینه های واگذاری سهام موضوع این تصمیم نامه توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح پرداخت می شود.

بر این اساس سازمان خصوصی سازی مجاز است راسا به وکالت از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح سهام موضوع این تصمیم نامه را عرضه و مبالغ ناشی از فروش سهام را به حساب سازمان یادشده واریز و از سرجمع مطالبات سازمان مذکور از دولت کسر کند. با ابلاغ این تصمیم نامه، صورتجلسه قبلی (به شرح پیوست که تایید شده به مهر دفتر هیات دولت است) از درجه اعتبار ساقط می شود.