آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۱۶
اخبار کشور
۱۴

فرمانده کل ارتش: ایران تسلیحات نامتعارف را عامل قدرت نمی داند

فرمانده کل ارتش تاکید کرد که هیچ کشوری قادر به حمله علیه ایران نیست.

امیر سرلشکر «عطاء الله صالحی» دیروز در حاشیه مراسم بزرگداشت یازدهمین سالگرد شهید صیاد شیرازی در جمع خبرنگاران در خصوص توانمندی های ارتش گفت: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح امروز نسبت به ساز و برگ، تجهیزات نظامی و توانمندی، قابل مقایسه با قبل از انقلاب و جنگ تحمیلی نیست.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: ما وظیفه داریم خودمان را آماده کنیم و همین آمادگی ما، برای دشمن بازدارندگی ایجاد می کند و باعث می شود دیگر کسی برای تهدیدات آمریکا تره هم خرد نکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهایی که به بمب اتم و تجهیزات متعارف و نامتعارف دسترسی دارند، می دانند که تنها عامل قدرت این تجهیزات نیست و خیلی از این کشورها در مقابل ایران ذلیل هستند.

فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد: برای بازدارندگی در تمام زمینه ها کار کرده ایم و امروز هیچ دشمنی قادر نیست تجاوزی به ایران داشته باشد.

تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ساختار سازمان جدید این نیرو به تصویب ارتش رسیده و برای تصویب نهایی خدمت فرماندهی کل قوا ارسال شده است.

«امیراحمدرضا پوردستان» هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چون نیروی زمینی برای جنگ های کلاسیک طراحی شده بود و شاید این قابلیت و توانایی را نداشت که در عرصه های رزم ناهم تراز آن طور که شایسته است موفق باشد، طی سال های اخیر در ساختار و سازمان و هم در تجهیزات نیروی زمینی تغییراتی داریم و نیروی زمینی را برای حضور در نبردهای نامتقارن آماده کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ساختار و سازمان جدید نیروی زمینی به تصویب ارتش رسیده و برای تصویب نهایی خدمت فرماندهی کل قوا ارسال شده است.

وی افزود: قابلیت انعطاف، سرعت و تحرک که پاسخگویی رزم ناهم تراز است از ویژگی های این ساختار جدید است.