آرشیو یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۴۴۷۴
فرهنگ و هنر
۲۷

روزهای دستیابی سینما به سقف فروش

فیلم های روی پرده برای دستیابی به سقف فروش روزانه رقابت تازه ای را نسبت به ایام تعطیلی آغاز کرده اند.

فیلم «پوپک و مش ماشاءالله» که روزهای گذشته با سقف فروش 30 میلیون تومانی، آغازی خوب را در سینماهای تهران به خود اختصاص داده بود، با دستیابی به سقف فروش 42 و 51 میلیون تومانی در روزهای پنجشنبه و جمعه، راه خود را برای دستیابی به فروش میلیاردی هموار ساخت.

این فیلم پس از 10 روز اکران، 245 میلیون تومان فروش داشته است. از سوی دیگر، «تسویه حساب» ساخته تهمینه میلانی آخر هفته گذشته در روز پنجشنبه 25 و روز جمعه 26 میلیون تومان در تهران فروش داشته است. این فیلم تاکنون 376 میلیون تومان فروش کرده است. همچنین فیلم «هیچ» ساخته عبدالرضا کاهانی نیز روز پنجشنبه هشت میلیون و 600 و روز جمعه 9 میلیون تومان و در کل 148 میلیون فروش کرده است.

«طهران، تهران» به کارگردانی داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نیز پنجشنبه هشت میلیون و 700 و جمعه 11 میلیون و 900 هزار تومان و در کل 155 میلیون فروش داشته است. این در حالی است که فیلم سینمایی «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا با در اختیار داشتن 5 سینما و نمایش تک سانس، آخر هفته 5/5 و 6 میلیون فروش کرده که به مجموع 550 میلیون رسیده است.

فروش خوب فیلم های روی پرده یادآور فروش بهاری سال پیش است. بهار گذشته فیلم «اخراجی ها» با سقف فروش 50 میلیون تومانی در روز، از مرز 8 میلیارد و 500 هزار تومان در کل کشور گذشت.