آرشیو سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۵۲
خودرو
۱۶

برنامه ریزی سازه گستر برای ارتقای کیفیت خودروها

ایسنا- معاون مهندسی و کیفیت سازه گستر سایپا گفت: این شرکت در راستای ارتقای کیفی قطعات خودروهای داخلی، پروژه آدیت قطعات ایمنی را در سال 1389 اجرایی خواهد کرد.

مجید نامدار با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مجلس، دستگاه های اجرایی و خودروسازان برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی گفت: در این راستا شرکت سازه گستر سایپا با طراحی و اجرای پروژه آدیت (ارزیابی فرآیند تولید) قطعات ایمنی خودروها، ضمن ارتقای کیفی قطعات، زمینه افزایش صادرات این قطعات را فراهم خواهد کرد.

وی به تشریح پروژه آدیت (ارزیابی کیفیت) قطعات ایمنی تولید شده از سوی شرکت های قطعه ساز پرداخت و گفت: طبق استانداردهای جهانی قطعات خودرو به قطعات معمولی، ایمنی، دارای استاندارد اجباری و قطعاتی که هم استاندارد اجباری دارند و هم ایمنی هستند، تقسیم می شوند که تفکیک نوع قطعات از ابتدای طراحی قطعه بر عهده واحدهای مهندسی است. معاون مهندسی و کیفیت سازه گستر با تاکید بر اینکه انتخاب سازندگان قطعات ایمنی نیز با انتخاب سازندگان معمولی متفاوت است و سازنده های برتری که به بلوغ کیفیت رسیده اند، برای تولید قطعات ایمنی خودروها انتخاب می شوند، گفت: سازه گستر سایپا برای اولین بار در کشور و بدون همکاری خودروسازان خارجی، استانداردهای ایمنی را برای قطعات ایمنی خودرو تعریف و بر اساس آن آدیت ایمنی این قطعات را در زنجیره تامین از ابتدای سال 1389 آغاز کرده است. نامدار افزود: با اجرای این پروژه در کنار پروژه خودبازرسی قطعه سازان، نظارت ویژه ای بر فرآیند تولید این گروه از قطعات اعمال و توانمندی تامین کنندگان مطابق استانداردها و الزامات فنی، قانونی و خاص مشتری انجام می شود و این کارزمینه ساز افزایش حجم صادرات قطعات ایمنی خواهد شد.