آرشیو چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۸۲۰
جامعه
۱۷

افزایش 15 درصدی تعرفه های پزشکی بخش خصوصی

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: میزان تعرفه های خدمات پزشکی در بخش خصوصی سال 89 نسبت به سال گذشته 10 تا 15 درصد متناسب با نرخ تورم افزایش یافته است.

به گزارش فارس، سید شهاب الدین صدر در حاشیه مراسم روز دندانپزشکی در جمع خبرنگاران افزود: کمیته ای با همکاری وزارت بهداشت در 3 ماه آخر سال گذشته برای تعیین تعرفه های دولتی و غیردولتی تشکیل دادیم که پس از توافق روی تعرفه های غیردولتی، میزان آن در شورای عالی نظام پزشکی به تصویب رسید و اوایل سال 89 اعلام شد.

وی با بیان این که تلاش کردیم تعرفه های بخش خصوصی افزایش چشمگیری نداشته باشد، تصریح کرد: در تعرفه های K جراحی افزایشی نداریم، همچنین تعرفه هایی که کمتر به مردم فشار می آورد و بار اصلی آن مانند خدمات سرپایی روی بیمه هاست، 10 تا 15 درصد افزایش یافت.

صدر با بیان این که تعرفه های بخش دولتی در چند روز آینده اعلام می شود تصریح کرد: هم اکنون مذاکرات بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه در این زمینه در حال انجام است.

وی ضمن اشاره به این که ویزیت های متخصصان، پزشکان عمومی و روان پزشکان بخش خصوصی را به تفکیک اعلام کرده ایم و باید همه رعایت کنند، خاطرنشان کرد: یکی از دادسراهای انتظامی را به طور ویژه برای شکایت مردم درباره هزینه های درمان اختصاص دادیم که به صورت خارج از نوبت، پرونده های رسیده را بررسی می کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: شکایات مردم علاوه بر نرخ ویزیت ها در خصوص مدت زمان و کیفیت معاینات نیز در این دادسراها کاملا پیگیری می شود، همچنین با وزارت بهداشت برای نظارت بیشتر بر مطب ها، بیمارستان ها و مراکز تشخیصی در حال مذاکره هستیم.