آرشیو یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹، شماره ۲۰۵۶
نگاه سوم
۳۲

کتاب بازار

ماهی که توت فرنگی ها سرخ می شوند

«ماهی که توت فرنگی ها سرخ می شوند» نخستین مجموعه داستان بهاءالدین مرشدی به چاپ رسید. این کتاب را نشر چشمه منتشر کرده است.

کتاب «ماهی که توت فرنگی ها سرخ می شوند» شامل دوازده داستان کوتاه است که بین سال های 1380 تا 1385 نوشته شده اند. مرشدی در صفحات آغازین کتاب، خود را این گونه روایت می کند: «بازی در تئاتر باعث شد تا در رشته بازیگری نمایش و بعد هم ادبیات نمایشی درس بخوانم. این بار توی شهرهای بزرگ تر، اما هنوز اتفاق های زندگی ام خلاصه هستند، مثل بازی کردن در نمایش و داستان نوشتن.»

از لاله زار تا جمهوری

چاپ دوم کتاب «از لاله زار تا جمهوری» که چندی پیش به بازار آمد هم با استقبال روبه رو شد و مقدمات چاپ سوم آن فراهم می شود. مهدی موسوی که این کتاب به همت او گردآوری شده گفت: کتاب «از لاله زار تا جمهوری» به شیوه آنتولوژی گردآوری شده است و از دو دفتر تشکیل شده که دفتر اول شامل مقالاتی از محمد علی شیرازی، اکبر آزاد، عبدالجبار کاکایی، دکتر سیامک بهرام پرور، محمدرضا حبیبی، هادی خوانساری و... است و در بخش دوم که بخش ترانه و نمونه آثار،بخش اعظمی از این کتاب را تشکیل داده است از ترانه سراهایی چون محمد صالح علا، دکتر افشین یداللهی، نیلوفر لاری پور، ترانه مکرم، افشین مقدم، روزبه بمانی، افشین سیاهپوش، شایا تجلی، فرزاد حسنی، اندیشه فولادوند، ساناز صفایی، حسین متولیان، رها شایان، علیرضا بندری، آرش نصیری و در مجموع از حدود 60 ترانه سرا آثاری ارائه شده است. چاپ دوم کتاب «از لاله زار تا جمهوری» را نشر شانی در 170 صفحه چاپ کرده که تیراژ آن 3000 جلد است.

متولد ماه جغد

«متولد ماه جغد» اولین مجموعه داستانی آزاده محسنی است که 8 داستان او را در بر می گیرد. داستان های این مجموعه درنگی کوتاه بر ناپایداری روابط انسانی و تنهایی انسان، در میان کلی مانند توده ای عظیم همسوی یکدیگر حرکت می کنند، اما هر کدام در خلوت خود سنگینی جهانی را به دوش می کشند. نیاز عمیق روح انسان به توجه و حمایت جمع، درونمایه اصلی این داستان ها است. این مجموعه به تازگی توسط نشر ققنوس با قیمت 2000 تومان روانه بازار شده است. اولین کتاب آزاده محسنی خواندنی است و لحظه هایی که روایت می کند، برای مخاطبان ادبیات داستانی لذت بخش.