آرشیو چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۲۵
شهرستان ها
۱۱

مدیر کل بنیاد مسکن استان: 4 هزار نفر متقاضی مسکن مهر در خراسان رضوی هستند

مشهد- خبرنگار کیهان:

تعداد افراد متقاضی مسکن مهر در خراسان رضوی 4 هزار و 159 نفر است که از این تعداد 3 هزار و 443 نفر پالایش نهایی شده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی با اعلام مطلب فوق به مناسبت آغاز دهه افتتاح حساب 100 امام با حضور در نشست خبری افزود: تعاونی ها و اشخاص انبوه ساز در صورتی که از تکنولوژی های نوین در امر ساخت و ساز استفاده کنند برای هر واحد 25 میلیون تومان وام مسکن مهر دریافت خواهند کرد.

مهدی شوکتیان گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده جایگاه استان در مسکن مهر تا سه ماه آینده به رتبه هفتم و تا 6 ماه آینده جزء سه استان برتر کشور قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از افزایش وام مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: این وام از 5/7 میلیون تومان در سال گذشته به 10 میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی اضافه کرد: کارمزد این وام 5 درصد و بازپرداختش 13 ساله می باشد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از اجرای طرح ویژه مقاوم سازی 93 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان کم دوام بودند افزود: خوشبختانه این میزان ظرف چهار سال گذشته 17 درصد بهبود یافته است.

شوکتیان در ادامه از افتتاح طرح هادی بیش از 10 روستای خراسان رضوی در دهه بازگشایی حساب 100 امام خبر داد و افزود: طرح هادی 11 روستای خراسان رضوی در دهه افتتاح حساب 100 امام به بهره برداری می رسد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر 83 درصد روستاهای بالای 51 خانوار از طرح هادی برخوردارند در حالی که تا ابتدای برنامه چهارم میزان برخورداری آنان صفر درصد بوده است.