آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
تولید
۲۱

اقتصادجهان

ممنوعیت واردات گوشی چینی به هند

وزارت ارتباطات هند بیانیه ای مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی های تولید شده توسط تولیدکنندگان چینی به کشور هند را صادر کرد.تاکنون گزارش های متناقضی درباره ممنوعیت واردات گوشی های چینی به هند ارائه شده اما وزارت ارتباطات هند بیانیه ای مبنی بر ممنوعیت واردات این محصولات به این کشور صادر کرده است. این اقدام هند پس از افزایش تعداد گوشی های چینی به هند و نیز در پی افزایش نگرانی درباره تهدیدات امنیتی، جاسوسی و بدافزارها برای گوشی های صادر شده از چین صورت گرفته است.این وزارتخانه نگرانی خود را درباره گوشی های چینی به منظور جاسوسی چین و دسترسی به شبکه های مخابراتی هند بیان کرده است.

هند از سال 2008 قصد داشته واردات گوشی های چینی را به این کشور ممنوع کند اما تا کنون حرکتی در این زمینه انجام نداده است.

وزارت ارتباطات هند به همه اپراتورهای موبایل دستور داده تا قراردادهایشان را برای خرید تجهیزات مخابراتی و ارتباطی از تولیدکنندگان چینی لغو کنند.

این قانون ممنوعیت مشمول شرکت های بزرگی همچون نوکیا و سونی اریکسون که دفتر و کارخانه ای در کشور چین دارند هم می شود.

خیز برای فروش خودروهای لوکس

بی. ام. و قصد دارد به بزرگترین فروشنده خودروهای لوکس در امریکا تبدیل شود. هم اکنون برند گران قیمت تویوتا - لکسوس - بزرگترین فروشنده خودروهای لوکس در امریکا به شمار می رود، اما بی. ام. و قصد دارد تا سال 2012 میلادی این عنوان را از تویوتا بگیرد.

فروش دایملربه چین تکذیب شد

شرکت خودروسازی دایملر آلمان گزارش منتشر شده درباره قصد این شرکت برای فروش برند گران قیمت خود به یک شرکت چینی را تکذیب کرد. سخنگوی دایملر گفت: شرکت هیچ برنامه ای برای فروش برند لوکس خود یعنی می بک به شرکت چینی BYD ندارد. رسانه های چینی چند روز پیش گزارشی منتشر کردند که در آن اعلام شده بود شرکت خودروسازی BYD این کشور قصد دارد برند گران قیمت دایملر را از این شرکت آلمانی بخرد. از سوی دیگر شرکت چینی BYD نیز گزارش رسانه های این کشور را رد کرد. البته این شرکت روی مشارکت با دایملر در زمینه تولید خودروهای الکتریکی برای بازار چین متمرکز شده است.