آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
ورزشی
۲۴

از چهارگوشه جهان

لبرون باز هم بهترین شد

لبرون جیمز، مرد اول کلیولند کاوالیرز برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین و باارزش ترین بازیکن (MVP) لیگ بسکتبال حرفه ای امریکا (N.B.A) انتخاب شد. جیمز که در سال 2007 کاوالیرز را یک تنه نایب قهرمان N.B.A کرد و امسال هم این تیم را به مرحله دوم پلی آف رسانده و در این مرحله روبه روی بوستون سلتیکز، قهرمان سال 2008 لیگ قرار داده، دهمین بسکتبالیست تاریخ است که دو بار متوالی به این عنوان می رسد.

دومین عنوان وین رونی

وین رونی از منچستریونایتد پس از انتخاب شدن به عنوان مرد برتر سال لیگ فوتبال انگلیس از جانب اتحادیه فوتبالیست های حرفه ای این کشور (PFA) دیروز این عنوان را از جانب اتحادیه روزنامه نگاران این کشور هم تصاحب کرد. او 81 درصد آرا را به دست آ ورد. دیدیه دروگبا از چلسی و کارلوس ته وز از منچسترسیتی در این گزینش دوم و سوم شدند.

پیشتازی استرالیایی ها در تور روماندی

در مرحله سوم مسابقات معتبر و بین المللی دوچرخه سواری تور روماندی سوئیس، مایکل راجرز و ریچی پورت، رکابزنان استرالیایی سایرین را غافلگیر کردند.در این میان پورت مقام اولی این مرحله را کسب کرد و راجرز هم در صدر جدول رده بندی کلی قرار گرفت. مارک کاوندیش، مدعی جدی مقام قهرمانی این دوره از بریتانیا بعد از پیروزی اش در مرحله دوم با انگشتان دستش حرکتی زشت را خطاب به کسانی که خود او مدعی شد منتقدان وی و برخی خبرنگاران بوده اند، بروز داد که موجب اخراج او از تور و هموار شدن راه پیشتازی استرالیایی های فوق الذکر شد.

تور روماندی از مسابقات کلاسیک دوچرخه سواری جهان در فصل بهار و رقابتی تدارکاتی برای «دور ایتالیا» که به زودی آغاز می شود به حساب می آید.