آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
ورزشی
۲۵

پیکان و سایپا در یک قدمی فینال

فینالیست های لیگ برتر والیبال امروز مشخص می شوند. پیکان و سایپا با پیروزی بر کاله و داماش گام بلندی برای رسیدن به مسابقه پایانی برداشته اند. در صورت تکرار نتایج دور رفت می توانند به فینال برسند. اگر این اتفاق رخ دهد مثل ادوار قبل جام در تهران باقی خواهد ماند و تلاش تیم های شهرستانی برای شکستن این طلسم بی نتیجه خواهد بود.

دو دیدار برگشت مرحله نیمه پایانی لیگ برتر والیبال در حالی عصر امروز برگزار می شود که پیکان بیش از سه تیم دیگر برای رسیدن به بازی نهایی شانس دارد. این تیم با وجود این که در تهران یک ست به کاله آمل داد اما در سالن خالی از تماشاگر پیامبر اعظم (ص) شهر آمل می تواند برد هفته قبل را تکرار کند. مشکلاتی که طرفداران پرشمار کاله در بازی با پتروشیمی به وجود آورده بودند آنها را از این دیدار حساس محروم کرده است تا شمالی ها این امتیاز بزرگ را در اختیار نداشته باشند. پیکان که از یاران با تجربه و جوان خوبی برخوردار است انگیزه های فراوانی برای رسیدن به فینال و تکرار عنوان قهرمانی اش را دارد. این انگیزه به خصوص پس از حضور در جام باشگاه های جهان بیشتر شده است.

در دیگر بازی سایپا میهمان تیم داماش گیلان است. پیروزی قاطعانه و 03 سایپا در تهران به لحاظ روحی این تیم را در وضعیت مناسبی قرار داده است. داماش که ستارگانی مثل نادی، کشاورزی و زرینی را در ترکیب دارد و سرمربی اش حسین معدنی است بسیار خسته به نظر می رسد. بازی های سنگین این تیم مقابل بازرگانی گنبد متعاقب آن سفر به تهران برای دیدار مقابل سایپا انرژی این تیم را گرفته و فرصتی هم برای ریکاوری وجود نداشته است.