آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
فرهنگ و هنر
۲۷

رقابت در گیشه شدت گرفت

فروش 3 میلیاردی فیلم های تهران تا نیمه بهار

فیلم های روی پرده طی روزهای اخیر

2 میلیارد و 230 میلیون تومان فروش داشتند و با احتساب آمار فروش دو فیلم قبلی (به رنگ ارغوان و عیار 14) تاکنون بیش از 3 میلیارد تومان فروخته اند.

به گزارش «ایران» فیلم «پوپک و مش ماشاالله» در حالی این هفته بر صدر جدول فروش ایستاد که تا روزهای گذشته نسبت به فیلم صدر جدولی یک رده پائین تر قرار داشت.این فیلم به کارگردانی فرزاد موتمن و با ایفای نقش امین حیایی، فرهاد آئیش، مهناز افشار، مریم امیرجلالی و... پس از 30 روز اکران مرز فروش 705 میلیون تومانی را در سینماهای تهران پشت سرگذاشت. «پوپک و مش ماشاالله» در حالی به مرز فروش میلیاردی نزدیک می شود که تنها 30 روز روی پرده بوده و فیلم صدر جدولی «تسویه حساب» که پیش از این در رده اول جای داشت 14 روز قبل از اثر یاد شده اکران شده است. «تسویه حساب» به کارگردانی تهمینه میلانی پس از 44 روز، 630 میلیون فروش داشته است. «تسویه حساب» با ایفای نقش اکبر عبدی، مهناز افشار، لادن مستوفی، السا فیروزآذر، حامد بهداد، بهاره افشاری، احمد مهران فر و... همراه است.

این در حالی است که «آل» اولین فیلم بلند سینمایی بهرام بهرامیان در 22 سینمای تهران در 9 روز توانسته 83 میلیون تومان فروش کند. مصطفی زمانی، آنا نعمتی، همایون ارشادی، هنگامه حمیدزاده، کیتوش آرزویان، سونیا کاتوزیان، لیزا عزیزیان، نارنیه خاچاتوریان و سورن کانجومیان بازیگران این فیلم هستند.

همچنین «تهران، طهران» ساخته داریوش مهرجویی و مهدی کرمپور در هفت سینمای تهران پس از 44 روز نمایش 245 میلیون تومان فروش داشته است. در اپیزود اول این فیلم که متعلق به مهرجویی است پانته آ بهرام، پرویز نوری، قربان نجفی و... بازی می کنند و اپیزود دوم را کرمپور کارگردانی کرده و با ایفای نقش رضا یزدانی، رعنا آزادی ور، سروش صحت، برزو ارجمند و... همراه است.بر پایه این گزارش دیگر فیلم های روی پرده از جمله «هیچ» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی 230 و سلام بر عشق ساخته اصغر نعیمی 337 میلیون تومان فروش داشته اند.