آرشیو یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۴۹۲
فرهنگ و هنر
۲۷

اخبار کوتاه

بزرگداشت فردوسی در 3 شهر ایران

مراسم بزرگداشت حماسه سرای بزرگ کشورمان و خالق اثر سترگ شاهنامه در سه شهر ایران برگزار می شود. محمدجعفر یاحقی در گفت وگو با مهر، با اشاره به برنامه های مراسم مذکور گفت: این همایش با عنوان «فردوسی و زبان فارسی؛ اصفهان، توس و سیستان» به مناسبت 25 اردیبهشت (روز بزرگداشت فردوسی) و در سه شهر مشهد، اصفهان و زابل برگزار می شود.

مدیر قطب علمی فردوسی شناسی دانشگاه مشهد افزود: آغاز برنامه های این همایش با برگزاری مراسمی یکروزه از صبح تا شامگاه روز پنجشنبه 23 اردیبهشت و با همکاری دانشگاه اصفهان، قطب علمی تحقیق در متون علمی و عرفانی و بوستان سرای فردوسی و در دولت آباد اصفهان خواهد بود.

یاحقی اضافه کرد: صبح جمعه 24 اردیبهشت میهمانان این همایش به مشهد خواهند آمد و عصر جمعه برنامه ما در دانشگاه فردوسی آغاز می شود و چندین سخنرانی خواهیم داشت و این سخنرانی ها صبح شنبه 25 اردیبهشت هم ادامه دارد تا عصر که برنامه سنتی و نقالی در آرامگاه فردوسی در توس برگزار می شود.وی گفت: سه روز بعد از این تاریخ در روز سه شنبه 28 اردیبهشت هم بعضی از میهمانان همایش راهی زابل می شوند و برنامه های همایش از صبح تا غروب در دانشگاه این شهر ادامه خواهد یافت.

تالارهای نمایشی جشنواره تئاتر مقاومت

چهار تالار نمایشی در شهرهای آبادان و خرمشهر میزبان آثار شرکت کننده در سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر است.

به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر، تالارهای نمایشی مهر و ثامن الائمه در آبادان و تالارهای نمایشی فانوس و خلیج فارس در خرمشهر میزبان گروه های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره است.

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر از 29 اردیبهشت تا 2 خرداد 1389 در خرمشهر و آبادان برگزار می شو