آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۰
دانش
۵

دردسر مادرها حتی در دنیای وحش

فیلم مربوط به دو توله خرس ساکن یک باغ وحش در سوئیس که بالای یک درخت رفته بودند و تلاش های خرس مادر برای پائین کشاندن آنها این روزها بیشترین کلیک را در اینترنت به خود اختصاص داده است.

«اورس» و «برنا» دو ستاره کوچک باغ وحش پایتخت سوئیس هستند. این دو توله خرس در پایان ماه دسامبر متولد شدند و از چند ماه قبل در کنار دریاچه پارک برنا به وسعت شش هزار کیلومتر پیدا شدند. این خرس های کوچک با کمک یک وب کم که در باغ وحش نصب شده است بطور مرتب از طریق اینترنت دیده می شوند. به این ترتیب این خرس ها نه تنها در این باغ وحش بلکه در دنیای وب نیز شهرت زیادی پیدا کرده اند. فیلم های این دو خرس که درحال کندن گودال هستند و یا از گیاهان و دیوارها بالامی روند بسیار دیدنی است، اما در این روزها فیلمی از «اورس و برنا» در اینترنت منتشر شده که به پر کلیک ترین فیلم در روزهای اخیر تبدیل شده است. در این فیلم، دو توله خرس محبوب از یک درخت بسیار باریک بالامی روند و یکی از آنها در نوک درخت گیر می کند. به این ترتیب مادر این دو توله خرس یک عملیات نجات را برای پائین کشیدن بچه شیطنت کار خود آغاز می کند.

براساس این گزارش، سرانجام مادر این توله خرس که در ارتفاع

سه متری درخت گیر کرده است برای پائین کشیدن آن سرانجام مجبور می شود کل درخت را به طرف پائین خم کند و به این ترتیب توله خرس از درخت پائین می افتد درحالی که بسیار وحشت زده است اما به هر حال نجات یافته است.