آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۲
اخبار خارجی
۱۶

79 شهید و 279 مجروح در دور تازه ناآرامی های عراق

تروریست های مسلح در 20 حمله و انفجار جداگانه در پایتخت و دیگر شهرهای عراق، 79 پلیس و شهروند این کشور را به شهادت رساندند و 279 تن دیگر را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، صبح دیروز افراد مسلح ناشناس با سلاح های مجهز به صدا خفه کن، نیروهای امنیتی را در شش مرکز ایست و بازرسی شهر بغداد هدف تیراندازی قرار دادند، که به شهادت حداقل 9 پلیس عراقی انجامید. دو انفجار در جنوب و غرب پایتخت نیز به شهادت دو پلیس دیگر منجر شد. شهر فلوجه در غرب بغداد هم دیروز شاهد پنج انفجار همزمان بود. این انفجارها نیز که منازل افراد پلیس را هدف قرار داده بودند، چهار شهید و 19 مجروح از جمله تعدادی زن و کودک، برجای گذاشت. تروریست ها بمبی را نیز در یک بازار پر رفت و آمد در حومه جنوبی بغداد منفجر کردند، که بر اثر آن، 13 غیرنظامی جان خود را از دست دادند و 40 نفر دیگر مجروح شدند.

در شهر «صویره» واقع در 40 کیلومتری جنوب بغداد هم دو بمب در پارکینگ خودرو و کنار جاده منفجر شد که به شهادت هشت عراقی و جراحت 71 تن دیگر منجر شد.

حملات جداگانه در موصل، اسکندریه و ترمیه (شمال بغداد) هم شهادت هفت عراقی را در پی داشت. تعداد مجروحان انفجار ترمیه را 16 نفر اعلام کردند.

مجموع انفجارها و حملات دیروز 20 مورد گزارش شد و بسیاری از نیروهای امنیتی و پلیس نیز جزو شهدا و مجروحان این حملات تروریستی هستند. کارشناسان معتقدند هدف از حملات تروریستی جدید، کارشکنی در روند تشکیل دولت جدید در عراق است.

در سوم اردیبهشت نیز انفجارهای متعدد در بغداد، بیش از 50 شهید برجای گذاشته بود.

آخرین خبر

شهر حله در 95 کیلومتری جنوب بغداد هم عصر دیروز شاهد انفجار بمب در دو کارخانه پارچه بافی و یک مورد تیراندازی بود که جمعا 36 شهید و 140 مجروح در میان غیرنظامیان برجای گذاشت.