آرشیو پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۴
اخبار ورزشی
۱۳

کشتی در سبد امید قراردارد سعیدلو: بازی های آسیایی امتحان است

رئیس سازمان تربیت بدنی، با اشاره به اهمیت بازی های آسیایی گفت: این رقابت ها حکم امتحان آخر ترم برای ارزیابی وضعیت ورزش کشور را دارد.

علی سعیدلو که در حاشیه نشست با وزیر ورزش و جوانان ترکیه صحبت می کرد در پاسخ به پرسش مبنی بر عملکرد فدراسیون های ورزشی در آستانه بازی های آسیایی گوانگجو اظهار داشت: همکاران ما در سازمان تربیت بدنی بنا به تقسیم بندی وظایفی که دارند در قالب ستاد نظارت و ارزیابی، پیگیر وضعیت همه فدراسیون ها و ورزشکارانشان هستند. گزارش عملکرد آنها مدام در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه بازی های آسیایی یک بهانه برای آماده سازی همه ورزشکاران تمام رشته هاست، یادآور شد: این وظیفه قانونی فدراسیون هاست که تمام وقت خود را صرف آمادگی هر چه بهتر ورزشکارانشان و رسیدن به جایگاهی مطلوب تر کنند. فدراسیون ها و مسئولان آنها باید 24 ساعته کار کنند؛ حال چه بازی های آسیایی باشد و چه نباشد.

رئیس سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: البته اینک که بازی های آسیایی را در پیش داریم باید با درایت و دقت بیشتری به وظایف عمل شود. به هر حال بازی های آسیایی دقیقا حکم امتحان پایان ترم محصلان است. این بازی ها امتحانی برای همه فدراسیون، مسئولان و ورزشکاران آنهاست. بعد از بازی های آسیایی است که می توان به ارزیابی دقیقی از عملکردها دست یافت.

سعیدلو ابراز امیدواری کرد که مسئولان مربوطه در فدراسیون های ورزشی با برنامه ریزی و زمانبندی دقیق به امور تغذیه، بدنسازی، و آمادگی جسمانی ملی پوشان برای حضور هر چه بهتر در رقابت های چین رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه دیدگاه سازمان تربیت بدنی نسبت به فدراسیون ها و چگونگی حضور آنها در بازی های آسیایی 2010 چین متفاوت است، اظهار داشت: فدراسیونی مانند کشتی که پیش از این هم در اینگونه میادین مدال آور بوده است باید در چین جایگاه خود را حفظ کنند. اینگونه رشته ها در «سبد امید» ما قرار دارند.

رئیس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر اینکه نسبت به تعدادی فدراسیون ها مانند قایقرانی هم امیدوارانه است، تصریح کرد: البته نوع برخورد و نگاه به تعدادی دیگر از فدراسیون ها متفاوت است. از برخی ورزشکاران فقط می خواهیم به بهترین نحو ممکن خود را آماده سفر به چین کنند تا در آنجا عملکرد خوبی داشته باشند.