آرشیو پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۴
شهرستان ها
۱۱

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کمبود فضای نمایشی از مهم ترین مشکلات تئاتر کشور است

اصفهان - خبرنگار کیهان:

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمبود فضای نمایشی را از مهمترین مشکلات حوزه تئاتر کشور عنوان کرد.

حمید شاه آبادی در آیین اردیبهشت تئاتر ایران در مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان اصفهان افزود: در کشور شاهد استعدادهای بسیار خوب و فارغ التحصیلان و دانش آموختگان زیاد و همچنین نمایشنامه های پرمحتوا هستیم که به دلیل محدودیت فضای نمایشی قابل ارائه نیستند.

وی افزود: اثر بخشی هنر تئاتر در جامعه ما معوق مانده و لازم است بسیاری از مشکلات تئاتر را با راه حل های کوتاه حل کرد.

شاه آبادی گفت: لازم است برای برون رفت از مشکلات موجود نگاهمان را نسبت به هنر تئاتر عوض کنیم و هنرمندان عرصه تئاتر نیز بیش از پیش با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در حوزه شهرستان ها و استان های کشور نیز لازم است استعدادهای تئاتر شناسایی شوند و گروه های تئاتری در یک مکان معین ساماندهی شوند.

شاه آبادی از تشکیل انجمن نمایشی استان اصفهان خبر داد و گفت: گام های اولیه برای تشکیل این انجمن در استان برداشته شده است. وی افزود: با تشکیل یک انجمن نمایشی در هر استان گروه های نمایشی می توانند مستقیما از حمایت های انجمن نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار شوند.

شاه آبادی در ادامه گفت: لازم است تئاتر کمدی مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و با توجه به ظرفیت ها و توان موجود در اصفهان، انتظار می رود این استان پرچمدار این حوزه باشد.

در پایان این مراسم از نهادها، سازمان ها و همچنین فعالان عرصه تئاتر استان اصفهان تقدیر شد.

همچنین معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهان با حضور در هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان ضمن آشنایی با برنامه ها و فعالیت های این هنرستان از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

در موزه هنرستان هنرهای زیبای اصفهان با وسعت یک هزار و 100 متر مربع آثار هنری در رشته های معرق، فرش، زریبافی، میناسازی، سفالگری، خاتم و نقاشی رنگ روغن و نگارگری به نمایش گذاشته شده است.