آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

ایران با ترکیه و برزیل آمریکا را دور زد

ابتکار ایران در امضای بیانیه تهران به همراه ترکیه و برزیل برای مبادله سوخت اتمی، خشم محافل و مقامات صهیونیستی را موجب شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی نوشت: تفاهم نامه تهران وضعیت چالش هسته ای را باز هم بغرنج تر و دشوارتر خواهد کرد چرا که برای آمریکا و اروپا رد کردن توافق تهران کار آسانی نخواهد بود. علاوه بر این، بعد از این سروکار غرب دیگر فقط با تهران نخواهد بود و برزیل و ترکیه را هم مقابل خود خواهد داشت.

رادیو اسرائیل نیز گفت: بدین ترتیب، «تاسیسات اتمی ایران همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و تهران، برنامه هسته ای را دنبال خواهد کرد».

رادیو فردا هم از قول دیپلمات ها و مقامات اسرائیلی تصریح کرد: ایران با این اقدام می کوشد آمریکا و شورای امنیت را دور بزند. آنها همچنان غنی سازی اورانیوم را ادامه خواهند داد به ویژه اینکه ایران اعلام کرده به غنی سازی 20 درصدی هم ادامه می دهد. ژنرال ماتان ویلنائی معاون وزیر دفاع اسرائیل می گوید ایران هیچگاه از اهداف هسته ای خود صرف نظر نمی کند و آن را بخشی از توان بازدارندگی خود می بیند.

سایت صهیونیستی ایکافایل هم نوشت: ائتلاف ایران، برزیل و ترکیه، آمریکا را خلع سلاح کرد. ایران با این توافقنامه، زمینه ادامه فعالیت های غنی سازی را به دست می آورد.