آرشیو چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۸
حوادث
۱۵

جانشین فرماندهی مرزبانی کشور خبر داد هلاکت اعضای پژاک در مرزهای کشور

جانشین فرماندهی مرزبانی کشور از هلاکت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی پژاک در مرزهای کشور خبر داد.

سردار خورشیدوند، دیروز در جمع خبرنگاران گفت: تعدادی از افراد گروهک تروریستی پژاک با همکاری وزارت اطلاعات و سپاه در مرزهای کشور شناسایی و طی عملیاتی به هلاکت رسیدند و دو تن دیگر نیز خود را به پلیس مرزبانی معرفی کردند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت دو تیم دزدان دریایی از سوی ماموران مرزبانی شناسایی که در این رابطه تعدادی اسلحه کشف و یک نفر دستگیر شد.

سردار خورشیدوند با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالاو ارز از اولویت های مرزبانی کشور است خاطر نشان کرد: یک فروند شناور که اقدام به ورود کالاهای ممنوعه می کرد توسط پلیس مرزبانی ضبط شد که ارزش ریالی کالاهای غیرمجاز نیم میلیاردتومان بود و براین اساس 26 هزار و 700 دستگاه رسیور ماهواره کشف و ضبط و پنج نفر هم دستگیر شدند.

به گفته وی در دو عملیات جداگانه دیگر دو شناور توقیف شد که ارزش ریالی محموله آنها به ترتیب 180 میلیون و 100 میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایسنا سردار خورشیدوند با اشاره به افزایش 108 درصدی کشفیات پلیس مرزبانی طی دو ماه گذشته افزود:در این مدت میزان کشفیات سلاح 61درصد، مشروبات الکلی 26 درصد و کالاهای دخانی 141 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: شناسایی و دستگیری عابران غیرمجاز طی دو ماهه اخیر 123 درصد افزایش را نشان می دهد که در این مدت 96 هزار نفر از این افراد از کشور طرد شده اند. همچنین 14 تن از ماموران پلیس مرزبانی در عملیات هایی در مقابل قاچاقچیان و عناصر ضد انقلاب شهید شدند.

به گزارش ایسنا، جانشین فرماندهی مرزبانی از هلاکت سه تن از اشرار در یک پایگاه دریایی خبر داد و دراین باره گفت: در یکشنبه هفته گذشته طی یک عملیات ضربتی در شهرستان میناب یک پایگاه دریایی توسط پلیس مرزبانی شناسایی شد و سه تن از اشرار توسط پلیس به هلاکت رسیدند که در این رابطه بیش از 100 کیلوگرم مواد مخدر و تعدادی سلاح کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در 23 اردیبهشت ماه امسال ماموران هنگ مرزی خراسان رضوی دو تن از اشرار را طی عملیاتی به هلاکت رساندند که در این رابطه 60 کیلوگرم هروئین فشرده شده کشف و ضبط شد.

سردار خورشیدوند ادامه داد: طی50 روز گذشته میزان کشفیات سلاح در مرزهای کشور 61 درصد افزایش یافت و همچنین در قزوین 13 نفر هم به هلاکت رسیدند.