آرشیو پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۲۸۵۰
جهان
۶

حضور مقامات عراقی در ضیافت ناهار طالبانی

گفته می شود امروز قرار است سران ائتلاف های پیروز در انتخابات اخیر عراق به دعوت جلال طالبانی در ضیافت ناهار ریاست جمهوری عراق گرد هم آیند.

به گزارش روزنامه الصباح، این نشست برای شکستن یخ مذاکرات سیاسی میان جریان های عراقی و نزدیک شدن بیشتر آنها به یکدیگر برگزار می شود. از سوی دیگر، سران ائتلاف بزرگ عراق به ریاست ابراهیم الجعفری از رهبران ائتلاف ملی عراق نشستی را در بغداد برگزار کردند.

در این نشست میان جریان مالکی و حکیم درباره جدول کاری ائتلاف بزرگ عراق که در تبیین روند آتی حرکت این جریان بسیار تاثیر گذار است، توافق صورت گرفت. بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری عراق اخیرا دعوتنامه هایی را خطاب به سران فهرست العراقیه، ائتلاف ملی، ائتلاف دولت قانون و ائتلاف کردستان ارسال کرده است تا همگی آنها در جلسه امروز حضور به هم رسانند. در یک خبردیگر مربوط به عراق یک شبه نظامی بازداشت شده القاعده در این کشور اعتراف کرد که وی در صدد بوده به همراه دوستان خود به تیم های فوتبال دانمارک و هلند در جام جهانی آفریقای جنوبی در ماه آینده حمله کند. عبدالله عزام صالح مسفر القحطانی، شبه نظامی بازداشت شده القاعده که در بازداشت نیروهای امنیتی عراق است، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که هدفش از برنامه ریزی برای حمله به تیم های یاد شده، تلافی کردن چاپ کاریکاتورهای موهن درباره پیامبر اسلام(ص) در مطبوعات دانمارک و هلند بوده است.