آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۵۴
اخبار کشور
۱۴

واشنگتن تایمز: اسرائیل قادر نیست تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار دهد

سرویس سیاسی -

روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز طی گزارشی تحلیلی بر ناتوانی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران تاکید کرد.

واشنگتن تایمز در گزارش خود به قلم روان اسکاربورو و به نقل از «جان واردن» یکی از طراحان جنگ هوایی آمریکا در خلیج فارس نوشت: نیروی هوایی نسبتا کوچک اسرائیل توان هدف قرار دادن اهداف موردنظر در ایران را در اختیار ندارد.

این روزنامه آمریکایی با تاکید براینکه اسرائیل در هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران با چالش های جدی روبرو خواهد شد تصریح کرد: دست کم 24 مکان مهم هسته ای در ایران وجود دارد که نیاز است به بعضی از آنها چند بار حمله صورت گیرد و این موضوعی است که ناوگان محدود بمب افکن های اسرائیل از عهده آن بر نمی آید.

واشنگتن تایمز در ادامه با تصریح بر اینکه نمی توان تصور کرد ایرانی ها تاسیسات خود را در مکان های حفاظت شده در عمق زمین و با پراکندگی زیاد قرار نداده باشند نوشت: اسرائیل در این زمینه با چالش فوق العاده ای روبروست و توان پیدا کردن این تاسیسات و هدف قرار دادن آنها را ندارد.

در این گزارش همچنین به نقل از یک مقام ارشد پیشین آمریکا تاکید شده است که هیچ کدام از روسای ستاد مشترک ارتش آمریکا با بمباران تاسیسات هسته ایران موافقت نکرده اند.

واشنگتن تایمز از قول این مقام ارشد پیشین آمریکا درباره علت پرهیز آمریکا از بمباران تاسیسات هسته ای ایران متذکر شد: اولا؛ آمریکا فاقد اطلاعات برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران است و ثانیا می داند که عواقب سیاسی حمله به ایران موجب وقوع جنگی گسترده تر در خاورمیانه می شود آن هم در برهه ای از زمان که وزارت دفاع آمریکا در عراق و افغانستان گرفتار شده است.

این گزارش با اشاره به اینکه آمریکا با وجود برخورداری از ناوگان عظیم بمب افکن ها و موشک های کروز نمی تواند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند تصریح دارد که اسرائیل در مقایسه با آمریکا قطعا توان کافی برای هدف قرار دادن تاسیسات ایران را ندارد.