آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۶۹۹۵
رنگین کمان
۷

برای جوان ماندن شکلات ضد پیری آمد

بزرگترین شرکت تولید کننده شکلات در جهان به تازگی شکلاتی تولید کرده است که می تواند فرایند پیری را به تعویق بیندازد و چروکهای پوستی را از بین ببرد.

این محصول جدید که «آکتی کوآ» نام دارد با آنتی اکسیدانهای طبیعی بسته بندی شده و می تواند از پوست در برابر آسیبهای ناشی از مولکولهای رادیکال آزاد مضر محافظت کند. این شکلات مفید برای سلامتی، دستاورد تولید کنندگان معروف شکلات در «باری کالبائوت» در انگلیس است. آنتی اکسیدانهای موجود در

دانه های کاکائو موسوم به «فلاونولها» اغلب در پروسه فرآوری و شکلات سازی تخریب می شوند. به همین خاطر، کارشناسان در این شرکت بزرگ شکلات سازی، راهی برای حفظ خواص آنتی اکسیدانی این خوراکی پیدا کرده اند. فلاونولها، رادیکالهای آزاد را که حاصل استعمال دخانیات، آلودگی هوا، مصرف کافئین و کمبود خواب هستند، خنثی می کنند. رادیکالهای آزاد می توانند روند پیری را تسریع کنند. شکلاتهای آکتی کوآ در چندین مارک معروف شکلات در بازار عرضه می شوند.محققان همچنین تا کنون دریافته اند که شکلات تلخ به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالامزایای بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله اینکه به کاهش فشارخون و کاهش خطر سکته مغزی کمک می کند.