آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۶۹۹۵
سیاسی
۳

انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس هشتم در سال سوم

با انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای فعالیت در سال سوم مجلس هشتم، دیروز مراسم تحلیف در صحن علنی برگزار شد.

اعضای هیئت رئیسه جدید با حضور در محل نطق و تکرار سوگندی که علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس آن را قرائت می کرد این مراسم را انجام دادند.

در انتخابات دیروز، علی لاریجانی به عنوان رئیس؛ سید محمدحسن ابوترابی فرد و سید شهاب الدین صدر به عنوان نواب رئیس اول و دوم؛ محمد دهقانی، سیدجاسم ساعدی، امیدوار رضایی، حسین سبحانی نیا، محمدحسین فرهنگی و جهانبخش محبی نیا به عنوان دبیران هیئت رئیسه و محمد آشوری، محسن کوهکن و احمد ناطق نوری به عنوان اعضای ناظر هیئت رئیسه انتخاب شدند.

سید فتح الله حسینی نماینده مردم پاوه به عنوان اولین ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه استان کرمانشاه به عنوان قطب امنیت و توسعه کشور استانی است، تاکید کرد: بی شک هر چه این استان و مناطق مرزی کشور توسعه یابد، معیارهای امنیت در آن بیشتر ارتقاء خواهد یافت و این عزم جدی برای بازسازی استان شکل خواهد یافت ولی واقعیت این است که هنوز کرمانشاه تا رسیدن به جایگاه قبل از جنگ فاصله زیادی دارد.

داوود محمدجانی نماینده مردم آباده به عنوان دومین ناطق میان دستور در صحن علنی مجلس گفت: نتیجه رفتارهای ناپسند، ایجاد امید در دشمنان قسم خورده برای از بین بردن این انقلاب است و در پشت هیاهو و جنجال های افراطیون منافع مادی و گروهی مطرح است.

محمد مهدی شهریاری نماینده مردم بجنورد به عنوان سومین ناطق میان دستور مجلس با بیان اینکه حضور میلیون ها نفر در انتخابات خرداد ماه یک حماسه ملی در جهت تحقق مردم سالاری دینی بود، گفت: انتخابات22 خرداد88 نشان داد که ملت ایران تمایل دارند نظر خود را در صندوق های رای اعلام کنند.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان به عنوان چهارمین ناطق میان دستور جلسه مجلس تاکید کرد: کسی که با ولایت فقیه مخالفت می کند نمی تواند مدعی پیروی از خط امام خمینی (ره) باشد.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا به عنوان پنجمین ناطق میان دستور جلسه مجلس گفت زمانی که رئیس جمهور از سرمایه گذاری حمایت می کند، دستگاه های زیرمجموعه نیز بایستی مشکل سرمایه گذاران را حل کنند.

نمایندگان مجلس متخلفان رانندگی را موظف کردند قبض جریمه خود را ظرف مدت60 روز واریز کنند.