آرشیو یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۵
ایران زمین
۲۳

جاده ساری به قائمشهر 6 خطه می شود

ساری - حسین خانی جاده ساری به قائمشهر به عنوان دومین جاده پرتردد کشور در استان مازندران شش خطه می شود.

موسی رحیمی مدیرکل راه و ترابری مازندران با اشاره به این که محور ساری به قائمشهر پس از محور تهران - قزوین دومین محور پرتردد کشور است و باید برای کاهش بار ترافیکی این محور اقدام جدی صورت گیرد، گفت: امسال مقدمات لازم برای شش خطه شدن این محور با پیش بینی اعتبار لازم عملیاتی می شود.

وی افزود: زمین های حاشیه این محور در تملک اداره کل راه و ترابری استان است و مشکلی برای شش خطه شدن آن وجود ندارد.

رحیمی طول این محور را 15کیلومتر اعلام کرد و افزود: حاشیه ریلی این محور هم که فاصله زیادی با محور اصلی دارد قابل حل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل راه و ترابری مازندران به ایجاد دوربرگردان در محور مواصلاتی ساری - قائمشهر اشاره کرد و ادامه داد: با ایجاد پنج دوربرگردان در محور ساری - قائمشهر تصادفات در این محور کاهش چشمگیری داشته است.

رحیمی اظهار داشت: روند اجرایی ساخت کمربندی ها در استان مازندران کند بوده که امیدواریم با تامین اعتبار لازم بتوانیم عقب ماندگی این بخش را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح های عمرانی اداره کل راه و ترابری مازندران در سطح راه های این استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: محور خزرآباد و راه دسترسی به فرودگاه دشت ناز ساری در حال اتمام بوده و محور ساری به جویبار و یک لاین از محور قائمشهر به جویبار در سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و ترابری مازندران یادآور شد: در حال حاضر محورهای قائمشهر - کیاکلا، بابل - آمل قدیم، جاده نظامی قائمشهر، شهید صالحی و گنج افروز بابل و بابلسر - بهنمیر درحال ساخت است. همچنین ساخت محورهای خطیرکوه، آلاشت به کتالم، نور - چمستان - آمل و آمل - درویش خیل – فریدونکنار در دست اجراست.