آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
اجتماعی
۴

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد

آغاز مالچ پاشی کانون های گرد و غبار در کشور

گروه اجتماعی رئیس سازمان محیط زیست از آغاز مالچ پاشی در کویر مرکزی و خراسان رضوی خبر داد.

محمد جواد محمدی زاده در حاشیه همایش مدیران محیط زیست گفت: با توجه به این که اختلاف وزارت نفت و جهاد کشاورزی در زمینه مالچ پاشی رفع شده، در حال حاضر مالچ پاشی نقاط داخل کشور در حاشیه کویر مرکزی ایران، کاشان، حاشیه خراسان رضوی تا سمنان در کویر مرکزی در حال انجام است.

محمدجواد محمدی زاده با اشاره به توافقات ایران با ترکیه، عراق و اردن و دیگر کشورهای منطقه افزود: مالچ پاشی بزودی در عراق شروع خواهد شد. در حال حاضر شش کانون وسیع بحران گرد و غبار در عراق، شناسایی شده و فعالیت ها روی یک کانون از شش کانون بحران در عراق در حال انجام است. وی تصریح کرد: تا 2 سال پیش 5 تا 10 درصد مشکل و بحران مربوط به داخل کشور بود، اما اکنون با قاطعیت می گویم که در غرب کشور کانون های بحران نداریم.

گرد و غبار در تهران

همچنین سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز در مناطق مرکزی و شرق کشور و شهر تهران در برخی ساعات پدیده گرد و غبار رخ می دهد. به گزارش سازمان هواشناسی کشور، بررسی نقشه های آینده نگری و پیش یابی بیانگر این مطلب است به سبب تاثیر موجی در تراز میانی جو در 24 ساعت آینده ناپایداری هایی به شکل رگبار و گاهی همراه با رعد و برق در شمال غرب، دامنه های البرز و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. همچنین بارش های پراکنده در شمال شرق کشور تا روز چهارشنبه کم و بیش ادامه می یابد. بنابر این گزارش، آسمان استان های شمالی کشور در 24 ساعت آینده نیمه ابری در بعد از ظهر ابری و رگبار باران و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین وضعیت هوای استان تهران در 24 ساعت آینده صاف همراه با باد و گرد و خاک در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات با احتمال رگبار باران پیش بینی می شود