آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
اجتماعی
۴

دو خط خبر

برای احیای مراکز تربیت معلم در آموزش و پرورش کارگروه ویژه ای تشکیل شد. حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است باید برنامه ریزی دقیقی برای ادامه فعالیت مراکز تربیت معلم و نیروهای ماهر انجام شود.

دستورالعمل توانمندسازی مبتلایان به ایدز آماده شده است. پرویز افشار، مشاور وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفته است براساس این دستورالعمل، امکانات کار و درآمد برای افراد یادشده فراهم می شود و سازمان بهزیستی و زندان ها و وزارتخانه های رفاه، بهداشت، کار و تعاون نیز در این امر دخیل هستند.

10 هزار متخصص ایرانی خارج از کشور شناسایی می شوند. ارسلان قربانی، معاون وزیر علوم و رئیس مرکز همکاری های علمی و فناوری وزارت علوم گفته است که از میان افرادی که اطلاعات آنها در بانک اطلاعاتی کارگروه علمی آموزشی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موجود است، بیشترین تعداد در امریکا زندگی می کنند و پس از این کشور، کشورهای اروپایی دارای بیشترین تعداد متخصصان ایرانی اند.

اساسنامه جدید دانشگاه های غیرانتفاعی اصلاح شده و تا دو ماه آینده ارائه می شود. نادری، مدیرکل دفتر آموزش های آزاد و غیرانتفاعی در این باره گفته است که اصلاح اولیه آئین نامه دانشگاه های غیرانتفاعی انجام شده و پس از تایید شورای عالی، این آئین نامه ارائه می شود.

طرح مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی امسال اجرا می شود. به منظور ساماندهی وضعیت مدارس کم جمعیت پراکنده، این طرح امسال در مناطق روستایی اجرا خواهد شد. براساس مصوبه شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، حداکثر 6 واحد آموزشی در یک محدوده جغرافیایی با مدیریت واحد در قالب یک مجتمع آموزشی فعالیت کند