آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
بین الملل
۶

6 تانکر ناتو توسط طالبان به آتش کشیده شد

شبه نظامیان طالبان با حمله به یک کاروان نظامی در ولایت غزنه واقع در جنوب افغانستان 6 تانکر سوخت نیروهای ناتو را منهدم کردند.

یک مقام پلیس ولایت غزنه با اعلام این مطلب گفت: این تانکرها در حال عزیمت به مواضع ناتو در ولایت قندهار بودند که مورد حمله قرار گرفتند. این در حالی است که مهاجمان پیش از رسیدن نیروهای کمکی موفق به فرار شده اند.خبر دیگری از افغانستان حاکی است که یک تفنگدار ناتو در جنوب این کشور بر اثر انفجار یک بمب دست ساز کشته شد. از آغاز امسال تاکنون، 223 نظامی خارجی در افغانستان کشته شده اند.

اعتراف به اشتباهات ارتش امریکا و آلمان

نتیجه یک تحقیقات جدید نشان می دهد غیرنظامیان افغان قربانی اشتباهاتی می شوند که نیروهای امریکایی در زمان آزمایش جنگ افزارهای جدید مرتکب می شوند.روزنامه اینترنتی روسی نیزاویسیمایا گازیه تا در مقاله ای نوشت: تحقیقات پنتاگون نشان می دهد در ماه فوریه امسال یک بالگرد امریکایی چند اتومبیل حامل مردم غیر نظامی از جمله زنان و کودکان را در جاده ای در افغانستان هدف قرار داده که در نتیجه 23 نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند. بر پایه این گزارش مشخص شده که این دستور براساس اطلاعات نادرست ارائه شده توسط کنترل کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین و تجزیه و تحلیل نادرست اوضاع توسط فرماندهی نیروهای امریکایی صادر شده است.در این حال نشریه آلمانی اشپیگل نیز نوشت: طبق گزارش محرمانه ناتو، نیروهای آلمانی مسئول کشته شدن 6 نیروی امنیتی افغان هستند