آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
حوادث
۲۶

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد

فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر با حمایت سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس

فرمانده نیروی انتظامی از فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر تحت پوشش سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس خبر داد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز در همایش هم اندیشی مبارزه با مواد مخدر و پولشویی با اعلام این خبر گفت: مواد مخدر در رتبه های اول تا سوم تهدید امنیت ملی کشورهای بزرگ قرار دارد و به رغم همه تلاش ها و مبارزه ها علیه مواد مخدر متاسفانه روند فزاینده ای را شاهد هستیم.

وی در ادامه گفت:

مصرف کنندگان مواد مخدر دو دسته هستند؛ افرادی که دچار یاس و افسردگی شده اند و گروه دیگر نیز برای لذت جویی افراطی و تفریح از مواد مخدر استفاده می کنند. فرمانده ناجا تاکید کرد: درآمد بالای ناشی از اقتصاد مواد مخدر برای توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان، فریبنده و جذاب است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: گردش مالی مواد مخدر در دنیا هزار و 500 میلیارد دلار است و مواد مخدر یک خطر بزرگ برای حال و آینده به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: افغانستان بزرگ ترین تولیدکننده مواد افیونی است اما عمده مواد روانگردان و صنعتی در قاره امریکا و در دیگر کشورها تولید می شود. البته معتقدیم باندهای قاچاق مواد مخدر تحت پوشش سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس فعالیت می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مرکزیت تمام باندهای مواد مخدر در افغانستان و پاکستان است و صرافی های کراچی و کابل و همچنین کشورهای اطراف در پولشویی ناشی از فروش

مواد مخدر نقش دارند.

سردار احمدی مقدم گفت: در کشور، مافیای مواد مخدر نداریم و در زمان رژیم پهلوی، این خاندان خود مافیای مواد مخدر بودند. اما پس از انقلاب چنین موضوعی را شاهد نبودیم.

همچنین باند پولشویی در کشور وجود ندارد و هنوز چنین چیزی به دست نیامده است.