آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
ورزشی
۲۴

از چهارگوشه جهان

استرالیا قهرمان فوتبال زنان آسیا شد

استرالیا برای اولین بار قهرمان بازی های جام ملت های فوتبال زنان آسیا شد. در فینال این بازی ها استرالیا در ضربات پنالتی 6-5 کره شمالی مدافع عنوان قهرمانی را مغلوب کرد و روی سکوی اول ایستاد. این بازی تا پایان 120 دقیقه با تساوی 1-1 به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. استرالیا در دقیقه 18 و با ضربه سم کرت پیش افتاد اما کره ای ها در دقیقه 72 و با گل جو یون می کار را به تساوی کشاندند. در آخر همین «یون» بود که ضربه پنالتی اش را به بیرون زد تا استرالیا صاحب جام 2010 شود.

پیراهن جدید رئال رونمایی شد

پیراهن جدید تیم فوتبال رئال مادرید در مراسمی رونمایی شد. خوزه مورینیو پرتغالی که خود را برای مراسم معارفه دیروز در برنابئو آماده می کرد، در مراسمی در کنار فلورنتینو پرز و سایر سران باشگاه پیراهن جدید رئال را رونمایی کرد.این پیراهن جدید، تحت طراحی شرکت آدیداس ارائه و آرم رئال در آن به عنوان منبع تابش نور در نظر گرفته شده است. رگه های منطقه سه خطی آدیداس و نیم خط کنار یقه نیز آبی رنگ انتخاب شده است.مبلغ پایه این پیراهن تازه ارائه شده 75 یورو است اما در فروشگاه آدیداس برنابئو تا مرز 40 یورو نیز کاهش قیمت دارد.

حذف شاراپووا در پاریس

تنیسور بلژیکی با غلبه بر حریف مطرح روسی خود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های اوپن فرانسه 2010 راه یافت. ژوستین هنن با پیروزی بر ماریا شاراپووا تعداد پیروزی های متوالی خود در رولان گاروس را به عدد 24 رساند. تنیسور سید 22 بلژیکی در نهایت در زمان 2 ساعت و هفت دقیقه با نتایج 6بر 2، 3 بر 6 و 6 بر 3 بر حریف روسی خود غلبه و وی را حذف کرد.