آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۷
ایران زمین
۲۳

اجرای طرح اتوبوس هوایی تهران- مازندران

گروه «ایران زمین» با پیگیری دوباره طرح اتوبوس هوایی تهران- مازندران پس از 20 سال توقف آغاز شد.

سیدحسین مهبد، مدیر اجرایی طرح اتوبوس هوایی در مازندران در گفت وگو با فارس اظهار داشت: 20 سال پیش طرحی به سازمان حمل و نقل کشور به نام اتوبوس هوایی از مبدا تهران و مقصد شمال ارائه شد که با اجرای این طرح، تهران به مازندران از طریق اتوبوس هوایی متصل می شود.

وی با بیان این که حلقه ارتباط این طرح کابلی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه در شهر کلاردشت مازندران تعریف شده است. مدیر اجرایی طرح اتوبوس هوایی در مازندران با اعلام این که کلنگ اجرایی این طرح در سال 77 به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: براساس طرح توجیهی مقرر شد پایگاه دوم اتوبوس هوایی در مازندران مستقر شود.

مهبد با اعلام این که در گذشته محیط زیست به دلایلی از انجام این طرح جلوگیری کرد؛ کاربری دامپروری را علت مخالفت محیط زیست برشمرد.

مدیر اجرایی طرح اتوبوس هوایی در مازندران با اعلام این که پیگیری های ما امسال به سمع و نظر رئیس جمهور رسیده است، گفت: با تایید رحیم مشایی اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی شد.

وی با اشاره به این که مقصد نخست این طرح کلاردشت مازندران است، اعلام کرد: در فاز بعدی اجرای این طرح نوشهر را شامل می شود. مهبد، با اعلام این که از نظر امکانات، طرح نوشته شده قابل توسعه است، بیان داشت: در سال 75 این طرح با اعتبار 100میلیون دلار نوشته شده است ولی در حال حاضر سرمایه گذار باید برای اجرای این طرح 800 میلیون دلار هزینه کند.

مدیر اجرایی طرح اتوبوس هوایی مازندران با بیان این که اجرای طرح بدون کمک و تسهیلات دولتی انجام می شود، تصریح کرد: با آغاز این طرح در سال جاری تعهد می کنیم که آن را سه ساله افتتاح کنیم