آرشیو پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۱۹
بورس
۱۰

تالارهای جهانی

ارائه خدمات جدید در بورس جهان

«بورس موریس» درصدد است تا با تغییر قوانین پذیرش، خود را به محلی برای پذیرش صندوق های جهانی و تخصصی تبدیل کند.

به گزارش سنا، «بورس موریس» با تغییر دیدگاه راهبردی فعالیت های خود، در حال تبدیل تدریجی بورس از یک بورس داخلی مبتنی بر اوراق بهادار به سمت بورسی چند محصولی با جهت گیری های بین المللی است.

بورس سنگاپور، انتشار مجموعه مقالاتی را تحت عنوان «سلسله راهبردهای معاملات» آغاز کرد.

«سلسله راهبردهای معاملات» بخشی از تلاش های بورس سنگاپور برای آموزش سرمایه گذاران است که با هدف معرفی روش های حرفه ای معامله (بورس) به طیف وسیعی از سرمایه گذاران در راستای توسعه و دانش فعالان بازار (در کوتاه مدت) و به تبع آن، افزایش عمق بازار (در بلند مدت) صورت گرفته است.

سقوط شاخص های اروپایی

آغاز تحقیقات حقوقی در خصوص نشت نفت در خلیج مکزیک، اکثر شاخص ها را منفی کرد. به گزارش سنا در پی اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده در خصوص شروع تحقیقات حقوقی در مورد نشت نفت در خلیج مکزیک و استعفای نخست وزیر ژاپن، شاخص های اروپایی نیز با کاهش مواجه شدند. بر اساس این گزارش، شاخص شرکت مخابراتی کشور پرتغال با کاهش 9/6 درصدی رو به رو شد و شاخص stoxx اروپا 6/0 درصد کاهش یافت. این در حالی است که در پی نگرانی های موجود در خصوص جبران کسری بودجه کشورهای اروپایی و صدمه وارد شده از این کسری بودجه به بحران مالی موجود، شاخص مبنا در اروپا با کاهش 10 درصدی رو به رو شد. با کاهش شاخص شرکت BP بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در استرالیا، شاخص اکثر شرکت های تولید کننده نفت و گاز با کاهش مواجه شدند.