آرشیو یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۲۰
تولید
۹

جلسه ویژه برای کاهش قیمت گوشت

معاون وزیر بازرگانی از برگزاری جلسه ویژه هماهنگی بین دو وزارتخانه بازرگانی و جهاد کشاوزی برای کاهش قیمت گوشت خبر داد و گفت: کاهش قیمت گوشت و افزایش ورودی دام منوط به نظر سازمان دامپزشکی است البته ما ملاحظات آنها را درک می کنیم.

محمد علی ضیغمی افزود: در مورد گوشت بویژه در ارتباط با انتقال دام سبک به تهران بدلیل مسائل خاص دامپزشکی که مطرح شده است مجموعه همکاران ما در دامپزشکی از انتقال دام از استانی به استان دیگر بشدت جلوگیری می کنند و البته حتما به لحاظ فنی دلایلی برای خودشان دارند.

وی با بیان اینکه ورودی دام به تهران بسیار کم شده است گفت: البته امکان انتقال دام کشتار شده وجود دارد اما این روش دو مشکل دارد یکی اینکه در استان های تامین کننده، کشتارگاه ها ظرفیت محدودی دارند و دوم اینکه هزینه های کشتار در تهران بدلیل امکاناتی که وجود دارد پائین تر است لذا انتقال لاشه هزینه بالاتری دارد به همین خاطر بر قیمت گوشت تاثیر گذاشته است.

ضیغمی گفت: ما در حال هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم. در استان های تامین کننده فعالیت هایی را انجام می دهیم تا بتوانیم در انتقال لاشه با افزایش ورودی هزینه ها را کاهش دهیم، از همین رو جلسه هماهنگی با حضور وزرای بازرگانی و کشاورزی داریم تا بتوانیم این را مرور کنیم. در همین ارتباط رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: گسترش تب برفکی باعث کاهش 30 درصدی دام ورودی و افزایش قیمت ران و راسته گوسفند تا هر کیلوگرم 20 هزار تومان شد. فرهاد باقری معین در پاسخ به اینکه چه زمانی بازار متعادل می شود گفت: مشخص نیست ممکن است 20 روز تا یک ماه طول بکشد اما امسال بارندگی خوبی داشتیم که اگر این بیماری نبود شاهد کاهش قیمت گوشت بودیم. وی گفت: قیمت ران گوسفندی بین 18 تا 20 هزار تومان و قیمت راسته بدون استخوان بین 20تا 22 هزار تومان است