آرشیو یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۲۰
حوادث
۲۶

عملیات پلیسی برای دستگیری راننده رالی

گروه حوادث قهرمان رالی که به اتهام سرقت چند خودرو دستگیر شده در بازجویی ها مدعی شد خودروها را برای هدیه دادن به دوستانش دزدیده است.

به گزارش خبرنگار ما، ماموران کلانتری 163 ولنجک شامگاه یکشنبه دوازدهم اردیبهشت هنگام گشت به یک دستگاه خودروی پراید که دو سرنشین داشت مشکوک شده و به راننده دستور ایست دادند. اما مرد جوان ناگهان با مشاهده ماموران به سرعت و با مهارت خاصی سوار بر خودرو گریخت تا این که پس از چند دقیقه تعقیب و گریز سرانجام ماموران خودرو را متوقف و هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند.

نخستین بررسی ها نشان می داد خودروی پراید مسروقه چهار روز قبل در خیابان الهیه سرقت شده است. بدین ترتیب متهمان برای بازجویی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.بررسی سوابق حامد - 28 ساله - و مسلم - 29 ساله - حاکی از آن بود هر دو از سارقان سابقه دار هستند. حال آن که حامد - راننده حرفه ای مسابقات رالی - شش فقره سابقه سرقت خودرو و زندان نیز در پرونده داشت.کارآگاهان در بازرسی مخفیگاه متهمان چند جلد اسناد ملکی به همراه دسته چک، کارت سوخت و مدارک خودروهای سرقتی را کشف کردند.حامد در بازجویی ها ضمن اعتراف به سرقت خودرو گفت: پدرم فرد ثروتمندی است و من نیازی به پول ندارم. تا به حال هم هر چه خودرو دزدیده ام به دوستانم هدیه کرده ام البته آنها می دانند خودروها مسروقه است. سرهنگ کارآگاه علی اکبرپور - رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: تاکنون سه دستگاه از خودروهای مسروقه که کنار خیابان رها شده بود کشف گردیده و خودروی چهارم نیز در حالی که از سوی حامد به دوستش عباس هدیه شده بود در قزوین شناسایی شد. عباس پس از دستگیری اظهار داشت پس از دریافت خودرو، پلاک را در رودخانه رها کرده و با پلاک جعلی مسافرکشی می کرد.هم اکنون متهمان که همگی معتاد به «کراک» هستند بازداشت شده و برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار دارند.

هشدار پلیس

سرهنگ اکبرپور ضمن هشدار به مالکان خودروها گفت: خودروهای مسروقه همگی فاقد سیستم دزدگیر و تجهیزات ایمنی ضدسرقت بوده اند. بنابراین به شهروندان توصیه می شود چنانچه در خانه ها پارکینگ ندارند و مجبور هستند خودروهایشان را در کوچه و خیابان پارک کنند حتما از دزدگیر، قفل های ایمنی و تجهیزات ضدسرقت مطمئن استفاده کنند تا امکان سرقت خودرو از سوی سارقان به حداقل ممکن برسد.